• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tjuvström

F

F.d. 55752

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 3,0 160hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Eleganc 710
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Elsystem
Har bytt batterier till 2x100 amp ändå visar displayen 144amp varför? den har tidigare dragit 0,2amp i tjuvström och fortsätter med det fast jag bytt batterier.Vad gör jag? Tacksam för tips.
 
F

F.d. 29925

Guest
Displayen kan inte själv läsa av vilken kapacitet batterierna har, utan de måste troligen gå in i menyn för anläggningen för att lägga in värdet för de nya batterierna.
Allt drar ström, tom. din display. 0,2 Amp kanske går åt för att försörja en avstängd radio.:confused:

Det enklaste är nog att plocka bort en säkring i taget för att hitta strömtjuven.
(alternativet är att sätta in en huvudströmbrytare vid batterierna)
 
M

mijo8888

Guest
kolla om det kan vara någon lampa i något bagagefack inte slocknar när luckan stängs ??
Finns det någon typ av " dörrkontakt " kring lucka / dörr / gångjärn / stopp som strular ? går det inte att hitta någon så lägg in telefonen med filmfunktionen igång och stäng.
 

Ulla o Peter

HBK Medlem
Inlägg
0
Kommun
Finland
HBK-Nr
3418
Medlemskap
2024
Hade samma problem, efter diverse strömmätningar kom jag fram till att det var radion som drog strömmen, installerade en strömbrytare som jag ställer på off-läge inför längre stillestånds perioder utan laddinkoppling.
 
F

F.d. 55752

Guest
Ulla o Peter skrev:
Hade samma problem, efter diverse strömmätningar kom jag fram till att det var radion som drog strömmen, installerade en strömbrytare som jag ställer på off-läge inför längre stillestånds perioder utan laddinkoppling.
Ok tack hjälpen
 
Toppen