• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Enkät

Henrik gör inget fel. Man erbjuds att gå med här som intresserad och det har han gjort, de som tycker det är fel kan ta kontakt med styrelsen med sina synpunkter eller lämna in en motion till årsmötet för att få till stånd en ändring på reglerna.
Sluta hacka på intresserade, de har 300 inlägg tillgodo och de väljer själva om de vill bli medlemmar eller inte.
Henrik är dessutom engagerad, det kan väl inte vara fel att han skriver här?

Jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Hej
Helt rätt ,varför betala om det är gratis.
/vidhem

Som betalande medlem har man tillgång till fler funktioner!

Mitt antagande är att vissa intresserade varken har husbil eller intresse av alla trådar. Vissa bidrar dock med mer sakkunskap än många betalande.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Jag kan förstå att folk undrar en futtig 100 dra lapp kostar det att vara fullgod medlem
Om det nu hade kostat en 500 hundring vore det något annat eller hur?
mvh
2179:twitcy:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Hej Lilian och Reidar. Ni har rätt, en hundring är inte mycket att orda om, den motsvarar en skaplig pizza eller en övernattning för husbilen.

Men det är inte hundringen jag har hakat upp mig på, det jag tycker är fel är att de intresserade ska behöva bli dåligt bemötta av betalande medlemmar när det enda det har gjort är att följa de regler som finns, de gör inget fel när de skriver här. De får skriva här,, 300 gånger.

Det är därför jag kom med förslaget att om man inte gillar systemet så ta upp saken med styrelsen eller ta upp saken på ett årsmöte via en motion men låt de intresserade slippa höra gnället.

mvh jocke

Ps, jag vet ju inte hur ni uppfattar mig men jag kan försäkra er om att jag inte sitter här och är grinig när jag skriver. :)
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Helt otroligt att man ifrågasätter en hbk intresserad att om han blir fullgod medlem så får han mera svar på sin fråga.Snacka om att skrämma bort eventuella medlemmar.Han har ju rätt till 300 inlägg.Vi ska väl hjälpa dom som inte är fullgoda medlemmar så att dom vill bli fullvärdiga i denna klubb.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Jag förmodar att Farmor Anita kände viss skepsis inför att svara på en enkät från någon utanför klubben om känsliga och personliga ekonomiska uppgifter? Så gjorde i vilket fall jag (vilket jag inte skulle ha gjort om frågan hade kommit från en medlem och med styrelsens godkännande).
Men det hade nog varit lämpligare att ifrågasätta enkäten direkt i stället för på det sätt som gjordes.

aake
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Hej Lilian och Reidar. Ni har rätt, en hundring är inte mycket att orda om, den motsvarar en skaplig pizza eller en övernattning för husbilen.

Men det är inte hundringen jag har hakat upp mig på, det jag tycker är fel är att de intresserade ska behöva bli dåligt bemötta av betalande medlemmar när det enda det har gjort är att följa de regler som finns, de gör inget fel när de skriver här. De får skriva här,, 300 gånger.

Det är därför jag kom med förslaget att om man inte gillar systemet så ta upp saken med styrelsen eller ta upp saken på ett årsmöte via en motion men låt de intresserade slippa höra gnället.

mvh jocke

Ps, jag vet ju inte hur ni uppfattar mig men jag kan försäkra er om att jag inte sitter här och är grinig när jag skriver. :)
Visst är det så det finns ett styrelsemöte om vad som gäller.
Vill man förändra något så är det genom årsmötet.
Men en del utnytjar allt som är gratis så långt det går det ligger väl i deras naturliga sätt att se på saker och ting
2179:yes::wideeyed::wub:
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Vad är det för fel på sådant som är gratis, alla människor gillar väl som som är gratis inget konstigt med det. Vi jagar rabatter osv osv kan väl nästan likstälas åt gratishållet. Så länge forumregler efterleves så är alla välkomna medlem eller intresserad. Intresserade kommer inte åt allt enligt vad jag förstår och det är väl bra. Men tydligen är det så i vårt samhälle att man bara vill hitta det negativa, se istället på det possitiva, kanske en ny medlem.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Vi ser at over 30% blir medlemmer - resten "klarer" seg med de åpne delene av forumet.

Jeg ser på vår liberale grense på 300 innlegg som en markedsføring av klubben, folk finner oss via søkemotorer og finner sidene interesante - ved registrering kan de og delta og bli vant til forumets kultur. Noen blir borte igjen etter en tid, men mange som er i tenkeboksen før anskaffelse av husbil melder seg inn rundt den tid de går over fra et ønske om husbil til eier av husbil.

Så dere av medlemmene som ser skjevt på våre interesserade, se i stedet på de som fremtidige medlemmer.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Tjôt om Medlem kontra Intresserad

Jag förmodar att Farmor Anita kände viss skepsis inför att svara på en enkät från någon utanför klubben om känsliga och personliga ekonomiska uppgifter? Så gjorde i vilket fall jag (vilket jag inte skulle ha gjort om frågan hade kommit från en medlem och med styrelsens godkännande).
Men det hade nog varit lämpligare att ifrågasätta enkäten direkt i stället för på det sätt som gjordes.

aake
Tycker i likhet med aake och Farmor Anita att enkäten berör en kärnfråga för HBK! Frågorna är viktiga och känsliga och bör hanteras/läggas upp på ett bra sätt! Lite systematik och proffsighet gentemot våra kommuner och omvärlden skadar inte heller! Om inte viss känd systematik tillämpas sumpar vi kanske HBK's tänkta/planerade/möjliga ansatser(?), i pågående(?) och/eller kommande(?) kommundiskussioner .... fler kommunikationspartners finns självklart i form av systerorganisationer, mfl!

Detta och liknande underlag från HBK-medlemmar som inhämtas på dessa sidor bör rimligen "slussas" ut till omvärlden via HBK's-kommungrupp/-styrelse! Om jag inte missuppfattar det hela, så har Kommungruppen redan detta uppdrag(?) betr kommun- och ställplatsfrågor (men varför så tyst?)?

Om sådana enkäter görs inom HBK, tycker jag följaktligen att de först bör vara "kända och välsignade inom HBK", annars poppar t.ex dessa frågor upp;
¤ vem avser använda underlaget och hur?
¤ vad ska underlaget användas till inkl syfte (utanför HBK?)?
¤ hur ska underlagets uppläggning, framtagning resp innehåll beskrivas och presenteras?
¤ mfl frågor utan svar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen