• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på sevärdheter kring franska Beziers

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Hej!

Jag och sonen ska flyga ner till Beziers nästa vecka, hyra en bil (inte husbil) och sedan bara åka omkring under några dagar och ha trevligt tillsammans. Skulle vara väldigt tacksam om några av er som varit i området ville tipsa oss om trevliga saker att se och uppleva. Vi har redan tänkt oss besök i Andorra och Carcassone men i övrigt är det fritt fram för andra upptäckter. Har ni så får ni naturligtvis även komma med tips kring Andorra och Carcassone - eller varför inte trevliga övernattningsställen..

mvh
Staffan
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Finns det verkligen ingen i klubben som besökt denna del av Frankrike, alltså den sydöstran, och vill dela med lite tips om trevliga besöksmål?

Mvh
Staffan
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi passerar Beziers i princip varje år, men har tyvärr ingen sevärdhet att rekommendera. Brukar övernatta på en fin ställplats i Leucate...

Tittar man däremot på Google maps, då ska det finnas en del intressanta sevärdheter:
upload_2019-4-24_22-8-54.jpeg
 
Senast ändrad:

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Jag skulle rekommendera: Narbonne med sin St Just katedral, Montpellier med gotisk katedral, Fabre museum, medicinsk meuseum och Place de Comedie som anses vara en av de vackraste i Europa.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Hej Kristian. Vill än en gång tacka dig för ditt tips om ett besök i Mirepoix. Vilket fantastiskt ställe! Precis den typ av tips som man hoppas få när man ber om sevärdheter. Stannade en halv dag i den lilla staden och bara njöt av det vackra lilla medeltida torget. Staffan.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Hej Kristian. Vill än en gång tacka dig för ditt tips om ett besök i Mirepoix. Vilket fantastiskt ställe! Precis den typ av tips som man hoppas få när man ber om sevärdheter. Stannade en halv dag i den lilla staden och bara njöt av det vackra lilla medeltida torget. Staffan.
Så kul att du gillade stan!
 
Toppen