• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tips o fråga

F

F.d. 55293

Guest
Hej alla vänner!

Putsat ett gammalt rodierat silverhalsband i färsk citronsaft, fick ligga i saften en timme, skölj och torka, kanon.

Varit på en hud salong för min torra och känsliga hud i ansiktet. Har ingen allergi, lite rosea och torr. Fick lära mig att en 50-årig hy som börjar bli lite tunn och torr ska inte använda antirynk kräm med AHA syror. Krämen ska innehålla mycket fukt dagtid och närande natt. Krämerna de har på salongen är urdyra så jag önskar lite tips om bra krämer i bra prisklass.
Mvh Lena
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: tips o fråga

Har idag köpt en dag kräm som är oliv i en helt ny serie på apoteket 145:-/burk.
Men tyvärr vet jag ej än om den är bra,men jag har använt oliv salvor/krämer innan som jag varit nöjd med.Susanne
 

Ami

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2024
Sv: tips o fråga

Betr. tips om tvättning av silver.
När vi skall använda våra silverbestick så lägger min fru dom i disklådan. Hett vatten som täcker, salt, bakpulver och alu-folie i botten. Sedan lägger hon besticken på folien och låter det ligga kanske en kvart. Sedan sköljs dom av och torkas. Vattnet har då blivit brunt och arbetsinsatsen varit minimal!:)

MVH BOH HBK681
 
Toppen