• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tingsryds camping igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds camping igen!

Varför är intresset så stort att stå på en parkering med husbilen.
Jag förstår inte vitsen varför man vill sova (campa :D) på en parkering????
Är det för att det är gratis ????
Livet är kort, vill inte leva på en parkering...
Det tillför inget i vårt liv med husbilen inte ens om jag fick betala parkeringsavgift...

Bosse
 
T

Teddi

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

ska vi en gång för alla känna oss införlivade i det som kallas #campingrelaterad sysselsättning#,,??
varken vi vill eller ej så kanske de slutar på detta viset,,

detta debatteras lite varstans,,men det skiter jag själv i,,

många många gånger har ja varit utsatt för detta ##bedrägliga beteende##att någon vill ha mina pengar,,för vaddå??
nää,,jag fortsätter ett tag till som en stolt #zigenare# i detta kloka husbilssamhälle,,där åsikterna spretar åt alla håll,,så småningom räknar jag med min första #trofee#i en match där markägare ser detta positivt,, tillsammans med mej ock nån annan,,

kommuner är väldigt ofta involverade i systemet så länge som dom själva står som garant,,nämligen arrendatorer,,

ja hoppas verkligen att ja får leverera denna#känga# så småningom,,
sedan är jag nöjd,,då kan ja hitta på nåt annat,,t-ex..
aktivera sej med mer framförhållning tillsammans,,

den saknar jag här,, hejs,,
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Tingsryds camping igen!

Om jag förstår dej rätt så ska jag alltså i detalj planera min resa i helgen? Jag har aldrig varit på platserna. Vet inte hur utsikten är på morgonen. Vet inte om träden skymmer solpanelen. För mej är resan en stor del av målet. För egen del är det ingen risk att vi parkerar på eller inärheten av en campingplats. Men gärna badplatser, gästhamnar och andra platser där man kan få bestående intryck av livet. Sen tillhör vi dom som tillbringar mer tid långt utanför husbilen än inne/under markisen.

EXEMPEL som inte har med saken att göra men som kan beskriva mina känslor:
Jag glömmer aldrig känslan efter att ha kört de farliga, kurviga och branta vägarna i de Kroatiska Aplerna utan en aning om var vi ska sova natten. Vid 23-tiden dyker skylten plötsligt upp: "Plaza Cobana". Vad är det undrar vi båda nyfiket och svänger in på den lilla smala vägen ner mot havet. Bäcksvart. Vi var båda överens, här står vi över natten. På morgonen dök det upp en massa personbilar och en parkeringsvärd som ville ha 50 kuna för tiden 9-18. Helt OK, platsen var ju så himla fin. Och där stannade vi i 10 dygn, 5-6 husbilar, på natten och ett par hundra bilar på en halvfull parkering med badgäster på dagen. Inget gnäll på 10 dagar. Helt underbart. SLUT PÅ EXEMPEL
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Sådana här världsproblem skall tydligen utredas ordentligt.
Tommy R
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Jag sitter på ring-side och följer utvecklingen.......
 

Bilagor

  • new_popcornsmiley.gif
    new_popcornsmiley.gif
    1,4 KB · Visningar: 680

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Du måste verkligen ha det svårt Kenth, om jag hade så "stora problem" som du tycks ha så skulle nog min husbil bli stående oanvänd hemmavid!

Varför i hela fridens namn ska man sova på parkeringsplatser(?) för, det är väl helt poänglöst och knappast det man vill med sitt "husbilsliv"?
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Du måste verkligen ha det svårt Kenth, om jag hade så "stora problem" som du tycks ha så skulle nog min husbil bli stående oanvänd hemmavid!

Varför i hela fridens namn ska man sova på parkeringsplatser(?) för, det är väl helt poänglöst och knappast det man vill med sitt "husbilsliv"?

Själv sover jag och min fru i husbilen :D :D ;)
 
F

F.d. 26456

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Nu handlar ju inte trådarna om Tingsryds camping om man kunde parkera fritt till höger eller vänster på parkeringen.

Ej heller om det var ett eller två dygn man parkerade där. Jag parkerar på Tyringe kurhotells parkering 220 dagar/år utan att bo på hotellet. Ibland med PB1 och ibland med PB2. Rolf och Monica parkerade några "natt"-timmar med mellanliggande resa.

Rolf och Monica har blivit väldigt tråkade av kompisar i dessa trådar och riktigt allvarligt blev det när campingvärdens kompis och journalist började skriva.

Sen har ju det ena efter det andra uppdagats när det gäller campingvärden:
  • Otrevlig
  • Olagligt tagit betalt för parkering
  • Oklarheter när det gäller redovisning till myndigheter
Rolf och Monica har inte gjort något fel i denna hsitorian och det hade inte blivit så uppiskad stämning om inte en massa kompisar hade försökt få det dit hän.

Men fortsätt ni. Det kanske dyker upp mer byk som behöver tvättas i Tingsryd. Jag besöker orten på fredag.

Ett litet klargörande kanske är på sin plats...
För det första är det lite svårt att göra inlägg eller besvara frågor/påståenden i stängda trådar. Den tråd undertecknad startade 20121011 kl 16.58 stängdes 20121013, kl. 00.38 bland annat för att trådskaparen inte hörts av...
Där får jag medge att det är sällan jag är uppe så sent.
Efter detta har ytterligare en tråd öppnats upp som omgående stängdes ner utan möjlighet till kommentar eller inlägg och nu har vi alltså denna.

Då jag inte kan eller vill citera samtliga trådar så väljer jag ovanstående:
För det första så har Kenth rätt i att jag är journalist men att jag är "kompis" med campingägaren får stå för honom. Som jag skrev i mitt första inlägg i den avslutade tråden var det ett tips som fick mig att gå in och läsa på detta forum - ett forum som jag i egenskap av husbilsägare är medlem i.
Som jag skrev i detta inlägg så är jag Tingsrydsbo och jag känner Jan-Olov.
I Tingsryd finns ca 1400 företagare. Jag känner inte alla men huvuddelen av dessa. Det innebär inte att vi är "kompisar".
Men - om Jan-Olov ser mig som en kompis så blir jag glad!

Kenth skriver även att det ena efter det andra har uppdagats och det är ju minst sagt intressant vilket föranleder mig att ge såväl honom som övriga i klubben ett löfte.
De punkter som nämns dvs:
- om campingvärden var otrevlig och i så fall varför
- om campingvärden olagligt tagit betalt för parkering
- om det finns några oklarheter när det gäller redovisning till myndigheter
- hur kommunen ser på detta
kommer att utmynna i en artikel som jag givetvis även kommer att länka hit så ni alla kan ta del av den.
I morgon är jag på annan ort, men på onsdag senast torsdag kommer den att publiceras.
Detta ger ju även publicitet till ert forum och kanske även genererar nya medlemmar...
Jag hoppas ni kan ha tålamod till dess.
MVH
Gärd
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

kan vi inte vara överens om att tillsammans förbättra våra förutsättningar så skiter ja nu i detta,,för gött,

vi kan väl alla åka dit ock ge honom pengar,,sen kan vi ta vägen om ugglarp,,där får heller ingen stå utan att ta in på camping,,ta med er mycke pengar så löser vi detta!!

Hm Teddi, du glömmer fort vad du skriver ( så skiter ja nu i detta för gött ).
:twitcy::wink::yes::
 
F

F.d. 26456

Guest
Sv: Tingsryds camping igen!

Hoppas att du också intervjuar dom personerna som blev drabbad av campingägaren.
Annars blir det väl lite snedvridet till campingens fördel.Har jag fel eller?
HaDe Hasse utan Eva

Av de fyra punkter som jag tog upp är det i så fall enbart den första som dessa personer kan uttala sig om.
(De övriga punkterna handlar om fakta som enbart finns hos campingvärden, kommunen och myndigheter - eller hur?)
Det har dom gjort mycket tydligt i de trådar som startats upp och jag antar att de står för vad de skrivit - så där finns mycket att citera.
Men givetvis är de välkomna att kontakta mig om de vill tillägga något ytterligare.
/Gärd

Ps. Jag hoppas att denna tråd hålls öppen till dess jag fått möjlighet att länka artikeln.
 
Senast redigerad av en moderator:

framsidan

FD HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023
Sv: Tingsryds camping igen!

Detta är ju helt befängd argumentation, men jag hoppas att du bara provocerar/skämtar!? Lösningen är ju annars ganska enkel, kör vidare till rastplatsen som ju nästan är inom synhåll från campingen! Förmodligen kan du stå på alla andra parkeringar i Tingsryd också, men varför precis framför campingen? :wideeyed:

Svaret är, för att dom skall mita in på campingen och utnytta det som finns där. Duschar och toiletter på campingen är till för campinggäster. Likaså tvättmaskiner som finns på dom flesta campingplatser som många som står utanför upptar.

framsidan
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Sunt förnuft och juridik är inte alltid samma sak.
Hänsyn och rätt är inte heller samma.
Inte heller rätt och rättvisa.

BILDgubbarbrakarClipArt.png


Naturligtvis har vi rätt att stå på parkeringen. Men är det sunt förnuft? Ja! Kanske första natten när man är trött och bara vill sova. Men sen vete...

Rättigheter som skapar konflikt försöker jag undvika. Om jag inte vill skapa publicitet eller markera.

Naturligtvis stöttar jag paret som stod där. Det var deras rätt. Naturligtvis ska vi klaga på företagare som vill skinna oss olovandes.

Men vill vi verkligen skapa spänningar med kommuner och campingvärdar? Gynnar det oss?
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Tingsryds camping igen!

Svaret är, för att dom skall mita in på campingen och utnytta det som finns där. Duschar och toiletter på campingen är till för campinggäster. Likaså tvättmaskiner som finns på dom flesta campingplatser som många som står utanför upptar.

framsidan

Fy dig vilket påhopp dom betalade ju för duschen. :mad::mad:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Tingsryds camping igen!

Varför i hela fridens namn ska man sova på parkeringsplatser(?) för, det är väl helt poänglöst och knappast det man vill med sitt "husbilsliv"?

Vi är bara i husbilen när vi sover. Sen beger vi oss ut på de evenemang som gjorde att vi körde dit, t ex en marknad. Vi kör ju inte till en plats och sitter kvar i eller alldeles intill husbilen. Den är bara ett fortskaffningsmedel och en övernattningsplats.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Tingsryds camping igen!

Av de fyra punkter som jag tog upp är det i så fall enbart den första som dessa personer kan uttala sig om.
(De övriga punkterna handlar om fakta som enbart finns hos campingvärden, kommunen och myndigheter - eller hur?)
Det har dom gjort mycket tydligt i de trådar som startats upp och jag antar att de står för vad de skrivit - så där finns mycket att citera.
Men givetvis är de välkomna att kontakta mig om de vill tillägga något ytterligare.
/Gärd

Ps. Jag hoppas att denna tråd hålls öppen till dess jag fått möjlighet att länka artikeln.

Som reporter är det väl du som ska kontakta dessa personerna inte tvärt om.
Lustig inställning du har som reporter.Om tråden är stängd så får du väl öppna en ny
för det har du gjort förr har jag sett.
HaDe Hasse utan Eva
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen