Sv: Tims Renault Master Konvertering (Studio/boende)
Slå i en skvätt Dieselbiocid i tanken och ge den några mil så löser det sig, bokstavligen.
Ok, skulle det kuna vara nåt sånt? Det känns som att du föreställer dig att du sitter i en bil och någon testar fjärdnige genom att sätta sig på bilen därbak eller puttar ner bakdelen, fast i sidled.
Är det ingen bränslepump l tanken är det lätt att koppla på en T-koppling på matarledningen till motorn för att ta bränsle till värmaren. Håller precis på med det på min bil. Ett dj-la jobb att ta ner tanken men då den var nere visade det sig att den inte hade bränslepump i tanken. Ogjort jobb
Inte roligt att ha en lös dieseltank inne i bilen med allt ev spill då du skall fylla den.
Angående gungningen. Det var inte så att du stod still i en bilkö och bilar vid sidorna swishade förbi. Tänk också på att bilen är extra hög och du kanske är ovan vid så höga bilar.
hehe, de stod lika still som jag!
Ang dunken i bilen är jag helt ok med det, hellre än att hålla på med bränsletanken under! Priset är ju bra med.
Ha bara en dunk med vatten som du har värmt till rätt temp via spisen och stoppa duschen i den.
https://www.campinggrossisten.se/Camping-Dusch-Aqua-F%C3%A4rsk-300-663
hehe, en sån har jag, fast batteridriven! Jag tänkte ha en uttragbar låda (8ox60x20) som vattentätas. sen tänker jag att jag har dränering rakt ner i golvet, alternativ ett rör som leder till höger sida så man kan parkera över ett spillvattengaller så kan man diskret tömma där. (naturvänlig såpa förstås)
Ok hör man inget från motorn är det nog som affezell skriver att det gungar om någon kör förbi, jag läser ju en massa reseforum här och några har fått flytta bilen till ett annat ställe när det blåst mycket eftersom det gungar.
Min bil rör sig en del av bara vinden när jag parkerat på en öppen plats och det är något jag ofta tänker på numera när jag parkerar.
När jag blir omkörd så gungar det till ordentligt men det är ju ett stort vindfång på en hjulbas som är ganska lika en personbil. Men man vänjer sig jag var lite rädd i början men det har gått över.
Jag har haft värmare på gamla bensinbilar med t-koppling jag tror den tömde ledningar och sög baklänges från förgasare och när det var slut försökte den starta om och tömde batteriet också.
Men det gäller ju inte diesel, men man ska ta reda på om det sitter en pump i tanken vilket man inte behöver skruva isär bilen för utan bara att söka lite på internet, finns säkert något forum som skriver om din bil.
Själv har jag autodata där det finns en hel del matnyttigt, speciellt om man ska beställa delar efter motornummer i tyskland.
Ja, jag ska kolla det nästa gång jag är ute och kör. Det kan ju ha varit vinden, den är ju hög som tusan, och nu när jag tänker efter så swishade det förbi bilar i motsatt håll. Kan mycket väl ha varit det, man är ju lite överkänslig med nyköpet, alla skumma ljud tror man är tecken på att man köpt en lemon!
Mercedes visste inte om det var pump i min tank eller ej. Måste därför ta ner tanken för att kolla, en verkstad skulle ha 4000 för att göra jobbet. Tur jag försökte själv både utan lift el domkraft. Handkraft
Hehe, jag kör nog dunk i bilen!
Ja, vad ska man säga, man har lite reservationer för att sätta igång med bygget.
Det första som jag bör göra är ju att sätta i fönster, eller hur? Jag tänkte mig som sagt husvagnsskrot, och få tag på dubbelfönster, istället för bonded windows. Det skulle hjälpa både med isolation och med kondens, eller hur? Man får bara se till att de verkligen är täta och inte har sprickor.. Ett annat krav är att de ska var helt genomskinliga, ingen tint. Jag måste kunna se ut och måla inne från bilen.
Har ni några tips på bra husvagnsskrotar?
Steget efter det är att isolera, golv väggat tak. Detta känns ju som en djungel, och jag har en tendens att överkomplicera saker.
Är det någon som ska till elmia mässan? Jag tänkte ta min första road trip med vanen dit, och där har de experter på plats som man kan fråga!