• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Till alla tappra medlemmar!

H

hianders

Guest
Jag vill önska alla tappra medlemmar en God Fortsättning och fortsatt tillfrisknande! Det finns säkert många som genomgått/genomgår olika former av sjukdomar och operationer under förra året och som nu sakta men säkert snart är på banan igen!

En speciell hälsning till Linnea i Linnea & Eide som genomgick en tuff operation i oktober och som kämpar på hemma nu och är så duktig!! Hoppas vi ses på vägarna snart och att det kommer att fungera bra med nya husbilen! Lycka till!

Vill också sända en hälsning till Ami i Bobo o Ami som opererade båda höftena i november och som tränar hemma med att gå igen. Ami har ju måst använda rullstol i många många år och skall nu inte använda den. Lycka till!

Jappe och hans GB önskas fortsatt tillfrisknande. Vilken otur ni har haft med ert jul- och nyårsfirande. Måtte starten av detta år bli bättre för er än slutet av det förra.

fru hianders/Inger
:yes:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Till alla tappra medlemmar!

Ett sent tack härmed från GB och mig!

Det har hänt saker efter Spanienresan! Jag liksom uppskattningsvis 700.000 andra svenskar är mer eller mindre drabbade av KOL. De flesta av oss har rökt cigarretter men inte alla! Även många ickerökare kan drabbas. Alla de 700.000 svenskarna med den här sjukdomen har ännu inte fått sådana symptom så att sjukdomen besvärar dom särskilt mycket och det är inte säkert heller att de kommer att få tydliga besvär.

Nåväl, till saken! För c:a ett decennium sedan lade jag ner mycket tid och energi på att få den senaste KOL-medicinen "Spiriva" i stället för de tämligen verkningslösa Astmamedicinerna som skrevs ut på den tiden. Efter ett tag lyckades jag med den "bedriften" trots läkarnas motstånd och idag är Spiriva den viktigaste medicinen för KOLsjuka.

Kring årsskiftet fick jag höra talas om en ny medicin som heter "Onbrez" och som nyligen blivit godkänd i Europa, dock ej i USA! Denna medicin har jag nu provat i 30 dagar och resultatet är enastående, minst sagt! Jag orkar mycket mer än tidigare och mår allmänt mycket bättre!

Det anmärkningsvärda i den här historien är att läkaren inte kände till medicinen överhuvudtaget och hade väldigt svårt att acceptera att jag gärna ville prova den, trots rapporter om att den förbättrade lungfunktionen signifikant! Han (läkaren) höll ett långt tal om hur svårt belastad sjukvården i Sverige var av alla sjuka patienter som ville få dyra mediciner via högkostnadsskyddet. När jag förklarade för honom att jag var beredd att betala för denna medicin ur egen ficka så lopp han iväg och kom tillbaka efter 10 minuter och meddelade stolt att han hade fått tillstånd av sjukhusets "chefsekonom" att skriva ut recept på medicinen till mig!

Jag tror mig veta att jag inte är den ende i denna klubb som har KOL och ville därför dela med mig av denna erfarenhet! Den passar kanske inte alla men resonera gärna med era läkare om denna "mirakelmedicin"! Skulle sjukvården tycka att ni inte är värda att få den utskriven på recept så kan nog de flesta här klara av en månadskostnad på lite över 300 kronor för att få ett bättre liv!

Jappe

PS. Det blir kanske inte någon övervintringsresa till Spanien i år för mig på grund av min nya medicin, men det är smällar som man får ta! :wink: DS.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Till alla tappra medlemmar!

Härligt Jappe, att det finns lindring!

Synd att vi inte får "Jappe i Spanien 2"!

Tur att vi har sparat "Jappe i Spanien 1" trots att den är baklänges!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Till alla tappra medlemmar!

Faktum är att det känns som om jag har "kommit upp till ytan igen"! Denna nya medicin gör att jag mår så himla bra så att jag funderar på att ta upp ett gammalt nedlagt projekt och stämma en nära släkting på några miljoner. Det känns som om jag skulle orka det nu och jag riktigt sjuder av stridslust. Problemet är att hitta en bra advokat!

Husbilen börjar bli gammal och det är kanske dags att köpa en nyare variant! I och för sig så gillar jag min gamla plåtis väldigt mycket så det räcker kanske med en uppfräschning egentligen!

Hur som helst, alla KOL-sjuka! "ONBREZ" heter denna nya och ganska "okända" medicin som har en väldigt bra effekt på mig och säkert på andra också!

Onbrez.jpg

Jappe
 

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Inlägg
222
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024
Sv: Till alla tappra medlemmar!

Vi har kämpat hela våren med mitt svårläkta sår, som hemsjukvården har skött. Lyckligtvis har det gått åt rätt håll, och i skrivande stund kan jag säga att såret är läkt. Huden runt är mycket skör och därför måste jag ha bandage. Eide har blivit en fena på att lägga om och jag är honom evigt tacksam. I början av juli blev jag undersökt genom datortomografi, detta för att utröna om den bortopererade tumören skickat ut metastaser. Vi skulle få besked i slutet av juli. Vi åkte ut med husbilen och bestämde oss för att inte tänka på sjukdomen. Det blev en mycket trevlig resa runt Vänern och vi njöt av vårt vackra land, trots att det kom regn emellanåt.

Väl hemkomna ringer min läkare och det första han säger är: "Jag kan glädja dej med att inga metastaser har hittats. Allt ser mycket bra ut. Grattis!"

Så underbart. Jag känner mig stark vi skall njuta av nuet.

Skål för livet!


Juliresan 040 (800x533).jpg

Linnéa
 
H

hianders

Guest
Sv: Till alla tappra medlemmar!

:msn_drink:Linnea! Nu kom det en tår i ögat på mig!!! Stort grattis till den fantastiska utgången - som du och Eide har kämpat!! Ha nu en fortsatt bra sommar!!
:msn_drink::msn_flower::msn_flower::msn_flower:

Inger & Hasse & Grabbarna

PS Vi missade er i Kristinehamn med en vecka! DS
 
Toppen