• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tilläggsförsäkring

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Hej,
jag har några frågor angående den utökade försäkringen. När det gäller fuktskador, ska alltså husbilen genomgå fukttest varje år? Vilka är godkända verkstäder? Vilka är villkoren när det gäller fuktskador? Undantag, avräkning, självrisk osv?

Hälsningar/Hike
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Tilläggsförsäkring

Om du kontaktar bolaget så får du säkert raka svar på detta.
Olle.
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Tilläggsförsäkring Folksam

Ser under HBK förmåner av Gunnar att man kan teckna en tilläggsförsäkring hos Folksam för 1620 kr per år. Vad tror ni om denna? Vad täcker den som inte täcks av min Folksam helförsäkring med tillägg assistans. En del av det som radas upp tror jag täcks av standardförsäkringen eller?
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Tilläggsförsäkring Folksam

Precis det jag frågade, då hamnade jag här. Jag kan tycka att om man slänger ut en förmån ska man kunna svara på det med men det tycker tydligen inte alla...
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Tilläggsförsäkring

För att vi i webadm lägger in en förmån som något företag erbjudit medlemmarna så innebär det inte att webadm måste kunna besvara alla frågor som rör erbjudandet.

De som besvarar frågorna är självklart de som står bakom erbjudandet vilket borde vara självklart för alla. ;)

Tänk även på att de flesta företag som lämnat erbjudanden under "HBK Förmåner" inte kan läsa inläggen i de interna forumen så kontakta dem därför direkt med ev. frågor.
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Ser i HBK förmåner att det erbjuds en tilläggsförsäkring för 1620 kr per år av Gunnar. Vad tror ni om denna. Vad täcker den som inte Folksam helförsäkring med assistans täcker.
 
Toppen