• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford fresh up set, pris?

F

F.d. 14324

Guest
Hej, är det någon av er som har sett någon handlare som säljer fresh up set till thetford billigt just nu?
Jag var in till en affär här i västerås och de ville ha 1275Kr för ett kit.
Jag hade för mig att de kostade 7-800 sist jag kollade och därför kände jag mig lite snål och avstod affären, önskan om en extratank finns dock kvar. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Ja det verkar vara så, det kan ju vara några år sedan jag kollade sist och det kan ju även ha varit nån slags kampanj just då.
Kollade vid Fritz Berger och Reimo men det var inget bättre pris där.
Det lutar åt att jag kryper till korset och betalar vad de vill ha.

mvh jocke
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Thetford fresh up set, pris?

£ 77= 999Kr, plus frakt £ 12,25=159Kr
Totalt från obelink: 1158 Kr
Här i stan: 1275 Kr

Det är här Knut menar att det inte blir så stor skillnad, billigare blir det men fraktvillkoren passade inte mig. Skeppas inom 6 arbetsdagar och den tiden har jag inte just nu, framförhållning är inte det jag har mest talang för...:D

Men du har rätt i att det är skillnad på euro och pund. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Det fick bli en renovering av befintlig kassett inledningsvis, med en ny avluftningsventil blev den bra igen. Den gamla kärvade och det hade kanske gått att göra rent och smörja upp ventilen, men nytt är nytt.

En bra sak med att mitt spontanköp av en kassett till blev inställt är att jag nu hinner kolla mer noga på om jag har plats för en den... :D
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Var köpte du den Sjöberg? Vår spärr undertill har gått av, funderar på köpa ett kit. Ska till Kungsberget i helgen, stannar till och hälsar på kvarvarande barn i Västerås. Kanske kan boka in ett köp då.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Jag köpte min ventil vid m&m caravane, Barkborregatan 5 i västerås.
Det hade en del reservdelar till thetford men jag tänkte inte på om de hade nån spärr i botten på tanken hemma.
Tre- fyra refreshkartonger har dom hemma men det verkar finnas flera modeller av dem.

Länk

mvh jocke
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Jag skulle tro att om man sköter om sin kassettoa så är den mycket långlivad.
Efter varje resa så tömmer vi tanken på normalt sätt, sen får den stå över natten i varmt såpvatten.
Sen börjar skitjobbet, jag plockar isär hela rasket och gör riktigt rent invändigt och smörjer därefter allt med siliconfett:oops:.
Alla packningar plockar jag bort och smörjer noga också det med siliconfett, sen återmontering.......
Låter den stå med luckan öppen och torka. Toan gör jag också ren så noga jag kan, därefter vaxar jag skålen och ringen noga. Blir len och fin samt mycket lättare att hålla ren vid användning:rolleyes:
 

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Tack för tipset om vaxning. På thetford i Göteborg är dom mycket tillmötesgående. Ringde dit och förklarade vad som gått sönder och de skickade reservdel direkt. Finns speciell thetford rengöringsvätska för tanken och mycket effektiv. Verkar lite överkurs att köpa det där kittet. Efter en gång har man ju smutsat ner även den.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Min tanke var mest att få en extrakassett, ny ring och lock och ett par flaskor rengöringsmedel blir mest en bonus. ☺
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Thetford fresh up set, pris?

I mitt fall behövde jag en ny ring och lock. Verkar som om dom blivit rengjorda med svinto...
Kassetten blev mer en bonus .

Jag tycker att kitet var förvånansvärt prisvärt med svenska mått mätt. Kanske skulle starta ett gruppköp på kiten och dela på innehållen :cool:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Thetford fresh up set, pris?

Har under åren köpt ett flertal "Freshup kit" priser mellan 900 - 1300kr

Köpte för någon månad sedan 1st. från Tyskland, frakt konstigt nog billigare än från Svenska sites...
Bra med 2st kassetter i bilen. Innan dess köpte jag i butik, extrapris hos Codat (899:) ~ 2011

Har nu ett flertal nya toasitsar liggandes då de inte behövt bytas.

Ändå mer prisvärt att köpa hela kit'et. Ringarna kan ligga å samla damm. :wink:

Tjohopp!
 
Toppen