1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Termometer hängt sig

Tråd startad i 'Under Markisen' av LennartA, 2 April 2019.

1. LennartA

LennartA HBK Medlem

Kommun:
    Varberg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    23095
    Hej, termometern till motorn har hängt sig på mitten vad göra, har bytt givaren men den går ner till 0 när jag tar ut nyckeln, någon i detta eminenta gäng som har ett förslag

2. Lassman

Lassman HBK Medlem

Kommun:
    Härnösand
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    496
    Jordfel kanske ta en startkabel från minus på batteri till någon bult på motorn och se om det blir någon ändring hade något liknande fel förra hb

3. casa diva

casa diva HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    5165
    Hej Lennart!
    Hade samma problem på min IVECO med bränslemätaren. Fick tipset att göra en 'Norsk reset' dvs ta bort +kabeln från batteriet och vänta tills all laddning i systemet tömts. Detta kan ta allt ifrån 2 min till 30 min beroende på hur många kondensatorer det finns i systemet som håller kvar laddning. Jag kortslöt för säkerhets skull mellan + och - kablarna för att helt säkert tömma systemet. Obs detta måste göras med bortkopplad + kabel från batteriet och bortkopplad matning till bodelsbatteriet annars händer det grejer!
    Du kan ju mäta spänningen först mellan kablarna innan du kortsluter för säkerhets skull. Jag hade dessutom en kabel med 5A säkring på att kortsluta med....
    Denna 'Norska reset' hjälpte. Kanske det kan hjälpa i ditt fall också.
    Lycka till
    Claes

Arne44 gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.