• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telia inför Roaming Europa

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Telia inför Roaming Europa

Vilken soppa.
En från Telias kundtjänst som ringde mig i förmiddags för att reda ut problemen var inte heller uppdaterad om deras senaste skrivning.

Jag har nu lyckats stoppa och avsluta våra beställningar hos Telia.
Och skall försöka få över abbonemangen till tele 2.

Krister
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Telia inför Roaming Europa

Vi har Telias lågprisalternativ Halebop, på deras hemsida finns ingenting om hur länge man kan vara utanför Sverige, men när vi tecknade abonnemanget så hette det att det inte fanns någon bortre gräns.

Kände mig redan då övertygad att det skulle ändras eftersom det inte alls överensstämmer med EU's direktiv.

Men det hade varit bra för oss eftersom vi är borta i över 6 månader i streck.

Nu var jag inne på deras chatt och frågade om det fanns någon begränsning i tid och svaret blev;

"Ja, gränsen är fyra månader, sen kommer prisplanen att ändras. Tyvärr så har jag inte uppgifter idag om vad den ändras till, men räkningarna kommer att bli betydligt högre om du använder abonnemanget efter 4 månader.
"


Vi bryr oss inte om att byta leverantör, det är ingen större skillnad och vi har även spanska abonnemang.

TommyD
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Telia inför Roaming Europa

Har i dag haft långa samtal med Telia men vi som blev lovade fria månader utomlands och tecknade avtal före 8/8 kan känna oss blåsta! Dock säger dom att det är 4 månader som gäller och inte 2 som påstås ibland och därefter 2 med normal taxa!
Nu återstår bara ett samtal i morgon med Post- och Telestyrelsen innan jag byter till Alltele som lovar fria månader utomlands vilket först PoT ska intyga.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Telia inför Roaming Europa

Sista samtalet med Telias kundtjänst var vid middagstid.
Den säljaren jag hade kontakt med då, försökte övertyga mig att han visste att 4månaders gränsen gällt hos Telia sedan roamingen släpptes fri inom Eu.
Det var i samband med att jag sade upp abbonemangsbeställningarna som inte hunnit börja gälla.
Jag anser att han var ensam om den vetskapen. Och han fick ge sig.

Men vi kommer att vara kvar hos Telia med andra abbonemang som fungerar som avtalat.

Krister
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telia inför Roaming Europa

Tar lång tid att ringa till AllTele, en gång 40 min innan jag lade på.

Har försökt ringa i dag, efter 30 min la jag på.
Har även skickat mail utan att få svar.
Ett till kundservice@alltele.se
Det sista till juliette.sedlacek@alltele.se

Jojje
Jag håller med, det kan ta tid även med AllTele. Din beskrivning passar väldigt bra mitt förra liv med uppringningar och mail till Telia...

Ringde AllTele igår och begärde "teknisk support" EJ "kundtjänst". Kom fram efter 14 minuter (hade nr 10 i kön) och pratade med en ung & trevlig kille som hjälpte mig på momangen. Efter att ha laddat ner Womo ställplats appen, jag laddade även Europa kartor med bästa upplösning. Gjorde det på både paddan och som backup även på mobilen (om paddan skulle gå sönder). ...och vad hände, jo jag lyckades förbruka all min surf. Snacka om att bli chockad och förtvivlad när "surf"-farten sänktes till snigelfart.

Nu har jag tankat ned AllTele app och kan bevaka min förbrukning lite bättre. Juliette kommer säkert att höra av sig Jojje, det gjorde hon när jag hade "1000 frågors tävling" mot AllTele.
 
Toppen