• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tele2, Husbilsklubbens avtal om mobil kommunikation

G

Göran & Carola

Guest
Denna länk verkar ej fungera längre, finns det nån nyare som ersätter denna / Göran
 
Senast redigerad av en moderator:

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Ingen reklam, men finns det något alternativ till Hallon. 99 kr i mån och 100 GB för sparas. Utomordentligt för husbilsfolket som använder mobilt bredband endast stötvis under resa. Har just 103,57 GB att surfa för. TRE's nät, vilket betyder dålig täckning i Norrlands inland men bra ute i Europa.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ingen reklam, men finns det något alternativ till Hallon. 99 kr i mån och 100 GB för sparas. Utomordentligt för husbilsfolket som använder mobilt bredband endast stötvis under resa. Har just 103,57 GB att surfa för. TRE's nät, vilket betyder dålig täckning i Norrlands inland men bra ute i Europa.
Hur mycket av de 100 GB får användas utomlands och under hur lång tid?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Hur mycket av de 100 GB får användas utomlands och under hur lång tid?

Klipp från hallons allmänna villkor..

6.9 För att ha rätt att använda Roaming inom EU/EES ska du ha din normala hemvist i Sverige eller åtminstone frekvent och i väsentlig omfattning befinna dig i Sverige. Hallon kan begära att du skriftligen styrker detta genom ex. folkbokföringsintyg, skatteutdrag eller utbildningsbevis. Hallon har rätt att ta ut en tilläggsavgift för din användning av Roaming om hallon bedömer att ingivet underlag inte är tillräckligt.

I vissa abonnemang tillämpar Hallon en begränsning av hur stor volym Roamingdata inom EU/EES du får använda till ditt nationella pris. Volymen data Roaming motsvarar minst dubbelt så stor datavolym som den som erhålls om man delar det sammanlagda slutkundspriset, exklusive mervärdesskatt, med datavolymen för hela faktureringsperioden med den maximala grossistavgiften för reglerade dataroamingtjänster.

I syfte att motverka missbruk och onormal användning av Roaming kan Hallon komma att kontrollera ditt användarmönster. För att säkerställa att din användning endast begränsas vid missbruk och onormal användning sker kontrollen över en tidsperiod om fyra månader under vilken bland annat din konsumtion (ex. användning av Roaming och eventuell nationell inaktivitet kombinerad med Roaming) och din närvaro observeras. Om din användning av Hallon bedöms vara ett missbruk eller onormal kommer Hallon att meddela dig detta samt informera dig om möjligheten att inom två veckor förändra ditt beteendemönster eller öka din nationella närvaro. Om ditt beteende inte förändras har Hallon rätt att ta ut en tilläggsavgift för din användning från det att du mottog meddelandet tills dess att Hallon bedömer att ditt beteendemönster är förändrat.

Det är inte tillåtet att återförsälja Tjänsterna till fysisk eller juridisk person som inte har sin normala hemvist i Sverige eller åtminstone frekvent och i väsentlig omfattning befinner sig i Sverige, om så ske
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Är det någon ny upphandling på gång? Mitt avtal med Tele2 går ut om någon vecka.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Klipp från hallons allmänna villkor..

6.9 För att ha rätt att använda Roaming inom EU/EES ska du ha din normala hemvist i Sverige eller åtminstone frekvent och i väsentlig omfattning befinna dig i Sverige. Hallon kan begära att du skriftligen styrker detta genom ex. folkbokföringsintyg, skatteutdrag eller utbildningsbevis. Hallon har rätt att ta ut en tilläggsavgift för din användning av Roaming om hallon bedömer att ingivet underlag inte är tillräckligt.

I vissa abonnemang tillämpar Hallon en begränsning av hur stor volym Roamingdata inom EU/EES du får använda till ditt nationella pris. Volymen data Roaming motsvarar minst dubbelt så stor datavolym som den som erhålls om man delar det sammanlagda slutkundspriset, exklusive mervärdesskatt, med datavolymen för hela faktureringsperioden med den maximala grossistavgiften för reglerade dataroamingtjänster.

I syfte att motverka missbruk och onormal användning av Roaming kan Hallon komma att kontrollera ditt användarmönster. För att säkerställa att din användning endast begränsas vid missbruk och onormal användning sker kontrollen över en tidsperiod om fyra månader under vilken bland annat din konsumtion (ex. användning av Roaming och eventuell nationell inaktivitet kombinerad med Roaming) och din närvaro observeras. Om din användning av Hallon bedöms vara ett missbruk eller onormal kommer Hallon att meddela dig detta samt informera dig om möjligheten att inom två veckor förändra ditt beteendemönster eller öka din nationella närvaro. Om ditt beteende inte förändras har Hallon rätt att ta ut en tilläggsavgift för din användning från det att du mottog meddelandet tills dess att Hallon bedömer att ditt beteendemönster är förändrat.

Det är inte tillåtet att återförsälja Tjänsterna till fysisk eller juridisk person som inte har sin normala hemvist i Sverige eller åtminstone frekvent och i väsentlig omfattning befinner sig i Sverige, om så ske
Med alla dessa begränsningar av surfmängd och tid är knappast Hallon intressant utan jag behåller mitt obegränsade Telenor.
 

stefang

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
18173
Medlemskap
2024
Bra att Husbilsklubben finns, många svar och tips. Nu till min fråga pga ändra villkor att använda mobilt bredband/surf,
För två år sedan garanterade Telia att min sparade surf på 120 GB med Huawei router att fungera i EU. (Spanien)
Icke, fick plocka in simkort i telefon som sökte bästa operatör, Orange.
Telias support tyckte jag skulle beställa nytt simkort, helt ok, med adress sandstrand nånstans i spanien.......
Nu ska vi iväg igen, kan nån klok husbilskompis ge bra förslag på operatör med 20-40 GB surf/månad i ca 4 månader????
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Telenor
Har du ett av våra nya abonnemang (tecknat fr o m 2018-09-06) kan du använda hela din surfmängd* inklusive sparad surf, inom EU/EES samt i Thailand, Malaysia, Myanmar (Burma), USA, Schweiz, Turkiet, Andorra, Serbien och Montenegro.

Har du abonnemanget Telenor Frihet får du använda hela din surfmängd inom EU/EES samt i Thailand, Malaysia, Myanmar (Burma). Detta gäller för alla Frihetsabonnemang förutom Obegränsat som har en gräns på 100 GB inom EU/EES.
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Telenor
Har du ett av våra nya abonnemang (tecknat fr o m 2018-09-06) kan du använda hela din surfmängd* inklusive sparad surf, inom EU/EES samt i Thailand, Malaysia, Myanmar (Burma), USA, Schweiz, Turkiet, Andorra, Serbien och Montenegro.

Har du abonnemanget Telenor Frihet får du använda hela din surfmängd inom EU/EES samt i Thailand, Malaysia, Myanmar (Burma). Detta gäller för alla Frihetsabonnemang förutom Obegränsat som har en gräns på 100 GB inom EU/EES.


Men, visst är det max 4 månader som gäller?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Tråkigt att avtalet om rabatt har upphört. Hoppas det kommer ett nytt erbjudande. För de som uppnått pensionsåldern och vill vara kvar i Tele2 finns senior erbjudande.
Seniorrabatt på alla abonnemang | Tele2
Vi har fått nej från Tele2 beroende på ändrad policy i samband med sammangåendet med Com Hem men också p.g.a. så dåligt intresse från Husbilsklubbens medlemmar. Det blev ett antal hundra nya abonnemang av 15 000 medlemmar.
Vi har en inledande dialog med Telenor men det går trögt.
Telia svarar inte på våra frågor.

Tänk på att ett befintligt, numera orabatterat abonnemang hos Tele2 fortfarande kan vara billigare än ett med Seniorrabatt. Detta beror på att Tele2 då betraktar det som ett nytt abonnemang och de extra datakorten blir taxerade till fullt pris.
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Vi har fått nej från Tele2 beroende på ändrad policy i samband med sammangåendet med Com Hem men också p.g.a. så dåligt intresse från Husbilsklubbens medlemmar. Det blev ett antal hundra nya abonnemang av 15 000 medlemmar.
Vi har en inledande dialog med Telenor men det går trögt.
Telia svarar inte på våra frågor.

Tänk på att ett befintligt, numera orabatterat abonnemang hos Tele2 fortfarande kan vara billigare än ett med Seniorrabatt. Detta beror på att Tele2 då betraktar det som ett nytt abonnemang och de extra datakorten blir taxerade till fullt pris.

Jag fick direkt vid tel samtal med Tele2 två år till med samma rabatt. Vi får väl se hur fakturorna ser ut framöver.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Jag hade ett snack med Tele 2 när mitt abonnemang gick ut. Jag fick samma villkor som tidigare tills vidare men med en månads uppsägning. Jag får behålla det extra SIMkortet eftersom quote: "de vill behålla mig som kund".
Vill man ha kvar Tele 2 och samma villkor kan det löna sig att ta ett snack med dom.
 

Cliffbs

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Mora
HBK-Nr
19322
Medlemskap
2024
Hej!
Jag pratade med Tele 2 idag 2019-10-08 om Husbilsklubben, och fick svaret att 20% kvarstår enligt tidigare. Men länken till Formuläret här fungerar ju inte/borttagen. Hur är status egentligen för den Rabatt på 20% som fanns tidigare, gäller den eller inte?
 
Toppen