• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tankar kring Globetrotter XLI. Inkluderar en liten röstning.

Dethleffs Globetrotter XLI. Håller vad den lovar?

  • Absolut, jag/vi är mer än nöjda

    Röster: 21 75,0%
  • Bra men inte mer

    Röster: 0 0,0%
  • Så där, har sina brister

    Röster: 4 14,3%
  • Nej för guds skull. Finns mycket annat som är mera värt pengarna

    Röster: 3 10,7%

  • Totalt antal röstande
    28
  • Omröstning stängd .

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Nu var vi nere till franska Les Arcs under påsken och vägarna var i stort sett fria från snö. Sista milen fram till Persey-Vallandry var dock rejält branta, men vi tyckte det fungerade bra ändå. Vi bodde på en camping som hette Camping Les Lanchettes. Liten men charmig camping på 1800m höjd där en charmig familj tog väl hand om vårt svenska sällskap. Skidbuss direkt vid campingen för färd ca 5 min till backsystemet.Visa bilaga 155737
En annan favorit är ju annars Italien och Canazei där vi bott på camping Marmolada. Campingen ligger mitt inne i Canazei med kabinbanan på andra sidan gatan. Vägen till Canazei är smidigare utan samma stigning som i Frankrike.
Var i Canazie nu i sommar, är det campingen vid rondellen i utkanten av byn ni bott på? Vill minnas att det var ganska brant och en hel del serpentin för att komma dit, men det kanske finns en annan väg dit. Vi kom dit söder ifrån. Då låg campingen på vänster sida straxt efter rondellen i början av byn. Vi svängde höger i rondellen och åkte mot Lienz.
Mvh Andreas
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Minns jag rätt så körde vi till Canazei via Brennerpasset och sedan autostradan ned så långt att vi körde via 48an upp till Canazei. Den vägen är hyggligt snäll..
Frågar du din GPS vill den köra en 5 mil kortare väg som vid första anblicken ser bra ut men innebär en mkt tuffare väg som innebär att du är uppe på ca 2300möh med åtföljande 30tal skarpa serpentiner. Den vägen tog ett par kompisar med följde att de brände bromsarna på husvagnen
 
Toppen