• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tankade fel..bensin i ställe för diesel.

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024
Sv: Tankade fel..bensin i ställe för diesel.

Extremare skall de tydligen bli. Dom sa på nyheterna igår att regeringen vill att man skall kunna dryga ut dieseln med 50% miljötillsatser.

Bennie
Man bara suckar..miljö hit å dit...säkert blir dej väl tillägg på en "ny" miljöskatt det är väl de folkvalda är ute efter...
Och soppa blir bara sämre och sämre..
Leffe S
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tankade fel..bensin i ställe för diesel.

Det verkar på vissa håll att man anser att miljövänligare diesel är något negativt när det i själva verket förlänger dieselbilarnas livslängd i vårt samhälle.

Eftersom miljön i många storstäder blir alltmer farlig för människan betyder miljödieseln att dieselbilarna kan användas i ytterligare några år innan de förbjuds helt och hållet. Att energiinnehållet i bränslet är något lägre och förbrukningen aningen högre tycker jag har mindre betydelse i sammanhanget.
Huvudsaken är att våra bilar kan användas under ytterligare några år tack vare mindre farliga utsläpp.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tankade fel..bensin i ställe för diesel.

Jag var på ANA för att köpa grejer till strålkastarna på HB'n. Passade då på att provköra en BMW 318d. En diesel för att undvika tankningsmisstag. Försäljaren sa att framtiden för dieselbilar ser dyster ut. Anledningen skulle bl.a vara att en bensinbil är enklare att avgasrena, förbrukningen & bränslepriserna är i stort sett densamma samt att dieselbilen är dyrare i tillverkning & får därmed ett högre försäljningspris.

Bennie
 

casso.o.carina

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Gävle
HBK-Nr
4076
Medlemskap
2024
Sv: Tankade fel..bensin i ställe för diesel.

ni som råkat ut för feltankning,
har ni kollat era bilförsäkringar vad som gäller vid feltankning?
statoil eller som det numera heter cirkle q
har man deras mastercard så har den en försäkring som ersätter kostnader upp till 5000kr om jag inte minns fel.
värt o kolla.
lite plåster på såren iaf.
 
Toppen