• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ta det lungt i trafiken och tänk på försäkringen

Gudby

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2024
Hej !
Det ringde en försäkringssäljare från Motormännen och vill räkna på mina bilförsäkringar, men vi kom fram till att dom kunde inte göra någon på mina försäkringarna, för att jag hade enligt deras uppgifter tagit körkort 2012 (1974). Jag fick indraget körkort förra året, 1 månad för fortkörning i arbetet men behövde (bara) ta ett nytt fotografi för att få ett nytt.
Jag ringde upp mitt försäkringsbolag (IF) och undrade hur länge denna spärr skulle vara.
Fick då reda på att spärren på mig ligger kvar i 9 år utan bonus samt att varje år som försäkringen förnyas så blir den dyrare, inte nog med att man tappade att få köra hb med kk före 1996, utan detta också.
Jag köpte ny HB förra året i Augusti och fick ställa den på frugan för priset skilde 3500 kr per år mellan oss och då har hon inte ägt någon bil förut.
Så ett tips lätta på gasen i sommar det är inte värt det.
Glad midsommar och trevlig semester.
/Benke
 
F

F.d. 17156

Guest
Sv: Ta det lungt i trafiken och tänk på försäkringen

De flesta av er har förmodligen någon form av gps.
Även om man hittar så är den förträfflig att använda just för att göra körningen lugnare.
Ställ in ett mål och den räknar på tiden dit...håll hastigheten så ser ni snart vad lite i tid det gör.

Körkortet kvar!

Billigare försäkring!

Olycksrisken betydligt mindre!

Inget/mindre tjafs från med åkande!

Mår bättre när man är framme!

Sparat bränsle (miljö....).

Husbilen mår bättre.


Av erfarenhet blir man vis.

eller

Det kostar att ligga på topp. (är det värt det..?)

Trevlig sommar :music-icon::music-icon:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Ta det lungt i trafiken och tänk på försäkringen

Visst kan bet vara behagligare att följa alla föreskrifter framförallt när det gäller hastighet. Men med den variation av hastighetsbegränsningar som är vanliga idag är risken uppenbar att det tar uppmärksamhet från mer väsentliga händelser i trafiken.
 
Toppen