• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömningsplatser på interaktiv karta

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tömningsplatser på interaktiv karta

Hej, tänker du dig att spara kartan som genväg eller vill du kunna använda kartan i någon app så du når den även om du inte har tillgång till internet?

Äh, jag kan svara på bägge. :)

Kartan ligger i högerkanten av startsidan här i Hbk, trycker man på symbolbilden så kommer man till kartan och då kan man spara den som genväg i sin dator eller platta eller telefon.

För att kunna använda kartan när man inte har tillgång till internet finns det några appar man kan använda, bland flera:
POIViewer för Iphones och Iphones
Locus Map för androider
Maps.me, finsn både för Ipjones och androider.

Det finns ett exportverktyg av filen man behöver direkt i kartan, det är några moment men det är inte så fasligt krångligt:

1. Öppna kartan Länk
2. Det finns en knapp i vänstra fönstret med tre vertikala prickar, tryck på den.
3. Nytt popupfönster, längst ner: Hämta Kml, tryck där
4. Nytt fönster igen, det finns några alternativ men tryck bara på OK
5. Nu är det dags att ladda ner beroende på dator/telefon/platta/operativ osv så ser det olika ut, men tryck ja eller okej eller vad det nu står ocha starta nedladdningen.
6. När filen är nedladdad så letar man fram den och trycker på den, då brukar en eller flera av apparna ovan visa sitt intresse och man väljer att öppna filen med nån av sina appar.
Exakt hur det ser ut i POIViewer vet jag inte men jag gissar att det i alla fall påminner om det jag skrivit.

Ett annat man kan göra om man bara vill krångla en gång men uppdatera ofta är att följa råden i den här tråden: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/812638

mvh jocke
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Tömningsplatser på interaktiv karta

Tack, fick inte rätt på inklistringen i PoI men prenumerationen på kartan verkade fungera.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Tömningsplatser på interaktiv karta

Livibil, prenumerera på veckomailet så är det enkelt att få in tömningsplatserna i POIViewer, enbart att markera längst ner i mailet och välj att du vill spara i POIViewer.
 
F

F.d. 53361

Guest
Sv: Tömningsplatser på interaktiv karta

Tömningsplatsen Calle Montejaque i Malaga är ockuperad av arbetsbarracker så där går inte att tömma. Vi var där 2017-10-19 Hälsningar Johan o Tina
 
F

F.d. 14324

Guest
Lysekil.
Jag fick in en rapport från en användare om att gallret i marken vid tömningsstationen i Lysekil är en dagvattenbrunn.
Jag har haft kontakt med hamnkaptenen och rett ut det hela.
Gallret i marken som är placerat ca en halvmeter framför tömningsapparaten är till för att tömma gråvatten och är kopplat till rätt avloppsledning.
Så det går fortsatt bra att tömma där, simma lugnt. :)
 

Atteka

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Torsås
Lysekil.
Jag fick in en rapport från en användare om att gallret i marken vid tömningsstationen i Lysekil är en dagvattenbrunn.
Jag har haft kontakt med hamnkaptenen och rett ut det hela.
Gallret i marken som är placerat ca en halvmeter framför tömningsapparaten är till för att tömma gråvatten och är kopplat till rätt avloppsledning.
Så det går fortsatt bra att tömma där, simma lugnt. :)

Tjena, det var jag som rappoterade, vi ville tömma svartvattentanken i Lysekil men fick åka till Hunnebostrand istället.

/Atte
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen