• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Täta hål i tak

Erik

HBK Intresserad
Inlägg
10
Kommun
Tyresö
Vid en kraftig regnskur förra veckan upptäckte sonen att det rann in vatten i bilen. Det visade sig att TV-antennen var monterad utan någon som helst tätning runt kabeln. Hålet är cirka 14-15mm och är borrat rakt genom taket (i centrum av en Vision Plus digital-TV antenn).

Nu är det så att vi inte har någon TV i bilen och i och med 4G och streaming känns det som att en iPad eller liknande duger fint för oss så jag funderar helt enkelt på att inte sätta tillbaka antennen utan bara täta hålen (skruvhålen och kabelhålet).

Vad ska jag använda för att täta hålen? Sikaflex 291? Lämpligt täcklock? Taket är lite för tjockt för vanliga karosstäcklock (gängan räcker inte till).

IMG_6199.jpg IMG_6200.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Koblingsboksen er en god løsning, men om du vil ha det mer slett så lim på en metal eller plast plate oppe og fyll hullet nede med sikaflex eller et annet PU-lim. Teknisk sett er det mulig å få til en fullgod tetting med PU uten å benytte en plate, men jeg føler meg mer sikker med plate.
 
Toppen