• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 11118

Guest
Har under eftermiddagen kollat på alla sidor jag har bokmärkta och nästan alla har en vit bakgrund ibland med inslag av olika färgade rutor med text. Men av alla medlemmar är det inte så många som klagar på den vita bakgrunden. Kan man i framtiden ändra den något kanske det vore bra, men inget som kanske just nu ligger högst upp. Ett förslag kommer där du kan se skillnaden på text.

Skärmklipp.JPG
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Väldigt intressant att läsa all sin historik under medlemstiden
Tänk vad man har frågat om mycket som man idag tycker är självklart :spinny:
Jo du!
En av mina första frågor 2006-2007 var varför det var en bild på en personbild och en lastbil på dieselpump på tankstationen. Betydde det att lastbilsdieseln var olämplig för personbilar, för stark, för tjock eller vad.
Så okunnig var jag då.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Måste bara framföra mitt stora tack till alla som deltagit i utformningen och överflyttningen till den nya plattformen. Har själv mångårig erfarenhet som ansvarig för övergångar till nya plattformar. Tycker att ni har skött det med bravur!:spinny::spinny:

Tack till alla från Kjell
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag menar att när det kommer upp ny/eller ändrad ställplats och man går in och vill se ändring. Så har man kommit direkt till objektet. Det gör man inte nu
Ok, men förstår nog inte riktigt vad ni menar.
Antar att ni menar utifrån vad Ställplatsinfo visar på "Senaste inlägg", t ex på hemsidan.: Och, var vill ni "landa" då?

Edit: Ställplatsinfo, liksom i det gamla forumet, visar enbart ändrade husbilsplatser, inte ny eller borttagna.
Så fungerar det även i det ny forumet - klickar du på Ställplatsinfo t ex på hemsidans senaste inlägg så kommer du till tråden från start, vill du komma till det senaste inlägget klickar du på det som jag visade i förra inlägget (då kommer du till det allra senaste, därifrån kan du backa bakåt med page up eller scrollisten).
Det beror även på hur du gjort i dina inställningar, Äldsta eller Nyaste inlägg först. Se inställningar, eller studera respektive hjälp-video. Har du ställt nyaste först, visas det allra senaste. Har du standardinställningen Äldsta först får du första inlägget först och måste klicka på senaste sidan i uppräkningen 1 2 3 4 ... och sedan trycka End (laptop) eller dra i scrollisten ned till det senaste.
Men så fungerade det som sagt också vB, det gamla forumet!
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Ok, men förstår nog inte riktigt vad ni menar.
Antar att ni menar utifrån vad Ställplatsinfo visar på "Senaste inlägg", t ex på hemsidan.: Och, var vill ni "landa" då?
Jag tror Nils & Birgitta menar denna skillnad:
Om man i det gamla forumet klickade på länken "Schwerin centrum" i inlägget på bilden nedan kom man direkt till den platsen. Nu kommer man istället till toppen av tråden Mecklenburg-Vorpommern, och får bläddra igenom flera sidor för att komma till Schwerin och se närmare detaljer om vad som är ändrat.

/essge
Skärmklipp.JPG
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag menar att när det kommer upp ny/eller ändrad ställplats och man går in och vill se ändring. Så har man kommit direkt till objektet. Det gör man inte nu
Har kanske blivit lite efterklok, men som jag nu fattar ditt önskemål (att när du klickar på Ställplatsinfo vill du komma till senast ändrade husbilsplats), så måste du (via inställningar) ställa in din visning så att trådarna alltid visar senaste/nyaste inlägg först:
Klicka på ditt användarnamn vid avataren uppe i bannern (med husbilen) längst uppe till höger på sidan, och, i det fönster som kommer upp, välj Inställningar. Välj sedan inställningen enligt följande bild:

Skärmbild (36).png

Då kommer alltid det senaste inlägget i en tråd att visas först. Men, OBS, läs varningstexten (fungerar inte 100% i xenForo f.n.)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag tror Nils & Birgitta menar denna skillnad:
Om man i det gamla forumet klickade på länken "Schwerin centrum" i inlägget på bilden nedan kom man direkt till den platsen. Nu kommer man istället till toppen av tråden Mecklenburg-Vorpommern, och får bläddra igenom flera sidor för att komma till Schwerin och se närmare detaljer om vad som är ändrat.

/essge
Visa bilaga 134257
Nej, inte jag. Jag kommer direkt till platsen. Gäller det kanske inlägg importerade från vB?
Jag kollar ...

01.png

@essge och @Nils & Birgitta : Klickar på denna, fungerar. Men de gamla? Så, ja jäklar: Alla länkar konverterade från det gamla forumet vB hamnar fel?
Alltså inte de nya vi skapat här.
Felundersökning påbörjas!
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Jag tror Nils & Birgitta menar denna skillnad:
Om man i det gamla forumet klickade på länken "Schwerin centrum" i inlägget på bilden nedan kom man direkt till den platsen. Nu kommer man istället till toppen av tråden Mecklenburg-Vorpommern, och får bläddra igenom flera sidor för att komma till Schwerin och se närmare detaljer om vad som är ändrat.

/essge
Visa bilaga 134257

Gunnar Ja det är det jag menar. Varför denna ändring
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Peter, du glömde nämna att du fått svar på dina frågor inom ett dygn, oavsett vad som stod i det automatiska meddelandet ...
Haha!!.... Tusen tack för påminnelsen... Jodå jag fick ett snabbt svar, även om jag hade själv löst problemet....Efter att jag hade fått svaret så var det dags för mig att sova....och jag har nu för andra gången besökt webbsidan.... Mitt intryck är att jag måste lära mig den nya webbsidan innan jag kan "bläddra" runt.. och just nu så känner jag att jag inte har någon större lust att lägga tid på detta... kanske längre fram... men lycka till i vart fall...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen