• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Möjligt att jag ställt frågan tidigare, eller någon annan. Då ingen av moderatorerna reagerade så ställer jag frågan här. Tillbehörsfirmor Tyskland
Inget jag känner till eller kan svara på; kommer du ihåg vilka företag det gällde och i vilket forum eller tråd du lagt dem? Någon ledtråd?

Gör du det kan vi söka via sökfunktionen. Jag ställer även frågorna till övriga webbare ...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det handlar tydligen om ett f.d. länkbibliotek, jag har ställt frågan till teknikerna/expertisen - "vänta ..." :)
 
F

F.d. 4220

Guest
I det gamla forumet fanns ett speciellt tillägg för länkar.
Dels så fannd det ingen bra motsvarighet till denna plattform och dels så var många av länkarna utdaterade. Det är tyvärr vanligt att länkar slutar att fungera.
Dessa skäl, kombinerat med att länkbiblioteket inte var speciellt väl använt gjorde att vi valde att inte importera det. Detta är den enda del vi valde att inte ta med oss från det gamla forat.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Dom länkar jag samlat där med husbilstillbehör försökte jag underhålla. Att det inte var använt kan vara att det var väl gömt, varje gång jag själv skulle hitta dit så hade jag kludd. Och då visste jag ju att det fanns, det var bara att hitta dit.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
51A5BA00-92FA-4AA2-93AA-E434C4EFBC07.png Varför får jag detta meddelande? Försöker skapa en ny tråd under ”navigering” som heter ”Garmin försvunnen ikon”.
 
F

F.d. 14324

Guest
Jag misstänker att du inte skrivit något innan du tryckte på "skapa tråd"

mvh jocke
 
F

F.d. 4220

Guest
Dom länkar jag samlat där med husbilstillbehör försökte jag underhålla. Att det inte var använt kan vara att det var väl gömt, varje gång jag själv skulle hitta dit så hade jag kludd. Och då visste jag ju att det fanns, det var bara att hitta dit.

Väl gömt var det verkligen. Jag har också lagt dit några länkar men hade samma problem att hitta dit. Jag skall höra mig för om vi kan hitta på något vettigt med dem...
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Här kan du skriva synpunkter och frågor om vårt nya Forum.

Innan du skriver din fråga, titta under Hjälp och Vanliga frågor FAQ om du hittar svaret där.
Titta också gärna igenom våra Informationsfilmer, kanske du hittar svaret på din fråga där. Du hittar filmerna om du klickar på Hjälp, de finns i rutan till höger, Hjälp med hemsidan.​
Vi har precis bytt husbil och nu vill jag radera bilden på den gamla och ändra till nya uppgifter och bilder. Frågan är hur man gör. Inget verkar enkelt här.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Mja, men just detta är enkelt. Liksom för alla andra inlägg, gå in på din husbilsbeskrivning under Visa Upp (klicka på Dina objekt i undermenyn, under den mörkblå menyraden så kommer du direkt till ditt husbilsinlägg). Rulla ner under själva inlägget och klicka på Ändra, etc

20180823_214849.png
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@leja4 - Har du scrollat tillräckligt långt ner? Då ska du få upp alla bilder du lagt in i inlägget:

02.png

För att ta bort en viss bild klickar du på Ta bort knappen till höger om den ..
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@leja4 - Ändra omslagsbild gör du här, klicka på Objektverktyg och välj Omslagsbild:

Skärmbild (60).png

Väljer du i st Redigera objekt kan du ändra rubrik, beskrivande txt mm:

Skärmbild (61).png
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Det är inte alls lika lätt med en iPad datorn har jag inte sett på hela sommaren ha inte med.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag kan inte svara för iPad, jag har ingen sådan.
Jag använder oftast min laptop, men ibland en Android tablet, Samsung Galaxy Tab S2, 9.7 tum. Jag kör den oftast i liggande läge, utan några som helst problem med att utföra alla funktioner på forumet. Om det kniper kan man använda en touchpenna (finns billiga).

Exempel:

Screenshot_20180824-132351.png

Edit: En sak till, jag använder Swiftkey tangentbord (både till mobilen och plattan), helt överlägset standard tangentbordet. Med piltangenter, specialtecken, etc. på grundtangentbordet - det man är van vid från laptopen. Kanske finns i Applevärlden också?
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
SwiftKey, alla funktioner, alla tecken snabbt och smidigt åtkomliga, otroligt duktig på att gissa vad jag tänker skriva,...

Screenshot_20180824-134655.png

Edit: T ex, håll nere u/7 tangenten så kan man välja 7 och alla varianter av u som finns, såsom ü (tyskt u)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen