• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 14324

Guest
@Tommy-59
Jag håller inte med dig, jag sitter just nu med telefonen och konstaterar att det enda jag kan läsa på din bild är texten gott nytt år, resten kan jag inte läsa för det är för litet.
För mig personligen är inte det vad jag kallar för "lätt att hitta"
Vi har en målsättning att bli mobilvänligare, när det här projektet inleddes så pratade vi med styrelsen om feedback de fått av nytillkomna medlemmar och vanligt första intryck är att HBK startsida är för rörig med för mycket.

Vi har helt enkelt jobbat med inriktningen att skala ner mängden information man möts av för att nå uppställda krav/önskemål.

Mvh jocke
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
För ungefär 8 år sedan gjorde Facebook om sin layout, jag blev tvärförbannad och raderade allt om mig och har aldrig börjat använda Facebook igen, ingen större förlust då dom bara la upp bilder på mat.

Jag hade haft min dator i 7 år och blev tvungen att köpa en ny efter vårat villainbrott, jag skulle behövt byta för flera år sedan men ville ha kvar det gamla, nu är jag jättenöjd över min nya dator.

Fick en ny telefon från företaget som var betydligt flashigare och bättre prestanda, den gav jag bort efter 3 dagar eftersom jag ville ha min gamla och har så ännu.:)

Det jag egentligen bara vill med mitt inlägg, hur ni än hade förändrat på sidan så hade det kommit klagomål.
Och jag tror att alla är oerhört tacksamma över ert arbete ni lägger ner så ta inte kritiken personligt, vi vet att ni gör ert bästa.

Jag är ganska säker på att jag har varit med på ett forum där jag själv fick ändra min egen layout såsom bakgrunden, textstorlek mm...

:music-icon::music-icon:
Mvh/Chippen, som inte ens kan skylla på åldern.:(
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Går det att ändra textstorlek så att man kan läsa från mobiltelefon?!
Tror att vi är väldigt många ( fler än datoranvändare??) som kollar här via mobilen när vi är ute o reser
( att ändra textstorleken via mobiltelefonens inställningar hjälper ej!)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag har varit med om en stor dataomläggning på en bank 1999, vi bytte från en leverantör till en annan, jag utbildade och skrev instruktioner, vi var ett gäng på 14 personer. När vi gick igång med det nya var det helt nytt utseende och man kände inte igen sig. Var nog tur vi hade utbildning, men redan under utbildningen klagade c:a 40% av alla anställda på olika saker. Gemensamt var för dessa att det var bättre förr. Ett år senare hade vi i stort sätt inga klagomål, folk hade vant sig vid det nya och många undrade varför vi inte bytt tidigare.

I dag är tekniken annorlunda det måste passa PC, mobil, Ipad och det är inte lätt att få allt att samverka, vi skall tänka på att HBK har inte hur stora resurser som helst. Jag skulle blivit förvånad om ingen haft synpunkter på det nya, kom med konstruktiv kritik och föreslå vad som man skall göra för att det skall bli bättre. För ändringar kommer att ske efterhand skulle jag förmoda.

Jag var en av testarna.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
D1721F37-9FF7-483B-B54D-073B99F02605.jpeg D1721F37-9FF7-483B-B54D-073B99F02605.jpeg
LasseJ, du vill ka konstruktiv kritik, det räcker med stt titta på mina båda skärmdumpar för stt se vilken av dom som är överskådligast, den första är från den tidigare sidan och den hittar du i ett tidigare inlägg från mig hör i tråden, och den andra kommer här.
Båda bilderna är skärmdumpar från min ipad.
 
F

F.d. 53814

Guest
Jag skulle vilja kunna välja bort elementet "kommande träffar" som ligger över själva forumdelen.
Det intresserar mig inte och borde vara valbart.
I övrigt verkar forumet ok, äntligen ikapp de flesta andra forum designmässigt.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Tommy-59 vi är alla olika och tycker olika. Jag har inte riktigt samma uppfattning som du, men inget är rätt eller fel, vi tycker helt enkelt olika. Tror de som fixar med detta har tagit till sig din synpunkt. Det har kommit olika synpunkter från medlemmar fortsätt komma med synpunkter för det samlas upp av gruppen som fixar detta, vissa ändringar kommer säkert att göras men det stora är på plats.
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Vi pratade för ett par månader sen om att man skulle kunna välja vilken kategori av husbilsplatser man ville se. Så att jag personligen t.ex. inte skulle behöva se parkeringsplatser osv.

Går detta att ställa in någonstans? Jag hittar ingen i alla fall...
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Går det att ändra textstorlek så att man kan läsa från mobiltelefon?!
Tror att vi är väldigt många ( fler än datoranvändare??) som kollar här via mobilen när vi är ute o reser
( att ändra textstorleken via mobiltelefonens inställningar hjälper ej!)

Vilken mobil/webläsarapp använder du?
I Opera till Android anpassar sig forumet helt automatiskt med lagom texthöjd och vill jag ha större stil är det bara att zooma in så förstoras allt dynamiskt. Tycker det fungerar fantastiskt bra att läsa det nya forumet i mobilen men anpassningen kanske fungerar olika bra i olika appar?
 

Bilagor

  • Screenshot_20180105-170123.png
    Screenshot_20180105-170123.png
    193 KB · Visningar: 12

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Det går bättre och bättre att botanisera i den nya miljön. Blir nog bra det här.
En liten refexion. När man ställer in forumflöden att senaste inlägget kommer överst, är det lite omständigt att scrolla ner längst ner för att svara utan citat. Finns det en möjlighet att lägga in en knapp överst för att snabbt komma till svarsrutan längst ner? Eller finns redan denna finess, jag har bara inte hittat den. Tack på förhand.
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Trevligt med en modernare hemsida ;-)
Jag sitter vid min laptop just nu och reagerar på att texten är väl liten, kör chrome 100%.

Kan jag ändra till större text på sidans inställningar?

Tycker även att kritvit bakgrund är ansträngande för ögonen.

Ska prova på mobilen senare, kan tänka mej att det där blivit större förändringar till det bättre.

Stort tack för allt arbete alla ni inblandade till moderniseringen :))
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Det går bättre och bättre att botanisera i den nya miljön. Blir nog bra det här.
En liten refexion. När man ställer in forumflöden att senate inlägget kommer överst, är det liteomständigt att scrolla ner längst ner för att svara utan citat. Finns det möjlighet att lägga in en knapp överst för att snabbt komna till svarsrutan längst ner? Eller finns redan denna finess, jag har bara inte hittat den. Tack på förhand.

Håller fullt ut med om detta och saknar "ren" svarsknapp längst upp. Tror att många av oss kommer att ha inställningen med "senast först" och konsekvensen riskerar då bli, att vi svarar med citat, vilket väl sannolikt gör svaren lite väl inventiösa. Ginge det att ha en "ren" svarsknapp längst upp tror jag det vore bra. Eller har jag kanske också missat att sådan redan finns.

// J Peter
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
HHMmmm... Det startade inte så bra för mig.... för när jag skulle logga in så kom detta meddelande upp... .. "Ditt konto har tillfälligt låsts på grund av misslyckade inloggningsförsök.".... så jag kontaktade Hbks länk för hjälp då detta var mitt första försök att logga in på den nya webb sidan.... och får då detta svar..."Tack för din fråga eller synpunkt. Vi kommer att ta hand om den på bästa sätt. Vi kommer att svara inom 14 dagar".... sån tur var så försökte jag igen efter ca 5 min och då fungerade det... skulle jag ha väntat 14 dagar... ja! då hade Hbk.... varit en medlem mindre....
Peter, du glömde nämna att du fått svar på dina frågor inom ett dygn, oavsett vad som stod i det automatiska meddelandet ...
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
När vi provkörde nya forumet så provade jag att ladda upp en ny ställplats och det fungerade bra. Men nu så får jag kludd.
 

Bilagor

  • Karmin Pormorski 1.png
    Karmin Pormorski 1.png
    61,8 KB · Visningar: 16
  • Karmin Pormorski 2.png
    Karmin Pormorski 2.png
    141,9 KB · Visningar: 17

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Ett litet I-landsproblem
Hur gör man för att få ett permanent expanderat visningsläge, knappen vid den röda pilen enl. bifogad bild?
Som det är nu så återställer sig visningsläget när man lämnar en tråd

1EB12B9E-CF12-4E7C-BF8B-232B1C4A8E95.jpeg
 
F

F.d. 4220

Guest
De bilderna låg i ett speciellt tillägg till gamla siten och det, tillsammans med några andra saker kommer vi att importera framöver. Så just nu är de inte tillgängliga, men de kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen