• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Är det möjligt att slippa ”kommande träffar” att laddas in högst upp?
Jag förmodar att du avser Hemsidan och en individuell inställning: Nej, det är inte möjligt. Men du kan ju starta via Forumsidan i stället, förslagsvis genom att dessutom klicka på Senaste inlägg i forumsidans undermeny. Enligt mitt förmenande ett helt utmärkt sätt att läsa alla senaste inlägg.

Edit: Passar det dej kan du sätta upp följande adress i din webbläsare som startsida:
Code:
https://www.husbilsklubben.se/forums/find-new/posts?recent=1
 

Joring

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
13203
Medlemskap
2024
Hej,
När tas sålda annonser bort?
Blir konstigt när typ hälften av annonserna är sålda.
Borde man inte kunna ta bort ett inlägg som man sjölv skrivit.

Mvh Johan
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Vi diskuterar olika lösningar i referensgruppen f.n. Tills vidare gör vi så att webbare går in och tar bort annonser löpande, vi har dock inte bestämt hur ofta. Görs "på känsla" tills vidare.
Förresten, jag går in och rensar de äldsta nu :).
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Hej.
När jag klickar på en tråd så hamnar jag på det sista svaret och sidan låser sig där. Kan inte flytta uppåt på
sidan något sätt. Gäller inte alla trådar. Fenomenet har kommit senaste veckan.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@K & P Express: Jag antar att du menar Internet Explorer. Prova i stället Edge, den ingår ju i Win 10 och är en modern och okay webbläsare. Webbläsaren Internet Explorer, eller IE, är tyvärr på väg att "dö", den innehåller en massa ofullständig kod.

Men, ännu bättre, ladda ner Chrome. Sök på Chrome eller Google Chrome genom att söka i din IE. Ladda ner och installera. (Du kan överföra dina bokmärken och ställa in startflikarna med bra funktioner. Hör av dej om du behöver hjälp).

Firefox är ett annat bra alternativ. Bara inte IE ;).
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Internet Exploder - sorry Explorer har hele tiden ligget et stykke til side for standard og krevd spesialtilpassninger av sidene for god funksjonalitet. Microsoft fant at det var enklere å lage en helt ny webleser som fulgte standard enn å fikse IE - resultatet er Edge. Forskjellen i dag mellom Edge Chome og Firefox er marginal da alle følger standard og konkurerer på å få leseren raskest mulig. Kjører selv på prerelease utgaver av Edge, det kommer endel bra utvidelser fremover. Chrome som jeg og bruker har sin styrke i muligheten for apper i leseren, noe jeg bruker svært lite av.

Helt nøkternt det er vanskelig å se forskjell på de 3 webleserene. IE ligger med i Windows 10 for bruk mot gamle webløsninger som ble laget spesiellt for IE og som fungerer dårlig med allt annet. Exploder oppnavnet fikk IE grunnet ActiveX som akumulerte seg i leseren, så om en brukte mange sider med forskjellige AX så ble IE veldig treg og stor.
 
F

F.d. 53668

Guest
D39E1437-992D-4310-B7D4-AB8B15038285.png Hej!
Jag kan inte se länken till bloggarna. Jag har blivit tipsad att logga in och ut (det är gjort) och jag har även rensat historiken. Inget av det har avhjälpt min avsaknad av knappen. Jag surfar med en iPad.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@KOKKAKI : Jag har kollat upp med en annan medlem i referensgruppen, den enda teori vi har just nu är att man antingen misstolkat ledtexten för en ruta/bock när man lägger upp en tråd, eller oavsiktligt kommit åt och klickat bort "bocken":

01.png

Den ska vara tänd, alltså i-bockad i normalläget. Men frågan är vidarebefordrad till våra tekniker, det kan förstås vara ett rent fel i koden någonstans. Återkommer när jag vet bättre :)
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
I Visningsläge för trådar har jag markerat Nyaste/senaste inlägg först, men i Diskussioner får jag f.f. äldsta inlägg först. Jag önskar Senaste inlägg först även i Diskussioner!
Går det att ordna på något sätt?
Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Nej, det ser inte ut som det går att ändra visning på diskussioner.
Det va' ju tråkigt! Om man har långa diskussioner över flera sidor, gäller det att se man har sista sida uppe, i.a.f. kan man lätt se förbi inlägg. Hänt mig flera gånger men det beror la på mig?o_O
Jag envisas med mitt önskemål att få senaste inlägg, först på sidan även i Diskussioner. Måste la gå att ordna!?:)
Hälsningar, Julian
 
F

F.d. 14324

Guest
Ja, jag håller med om att det blir lite svårmanövrerat med långa diskussioner, men jämför man med hur det var i gamla forumet med långa diskussioner, och tonvis med citeringar, och ännu fler citeringar, så skulle jag ändå vilja påstå att det har blivit mycket bättre.
Ett tips om du inte redan listat ut det, tryck på tidsangivelsen i högerkanten så kommer du i alla fall till sista inlägget i tråden:

upload_2018-3-20_20-10-8.png

mvh jocke
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
tryck på tidsangivelsen i högerkanten så kommer du i alla fall till sista inlägget i tråden
Nu är jag inte med! o_O Jag har ingen tidsangivelse i högerkanten!
Det finns en tidsangivelse efter signaturen i vänsterkanten (hos mig). Den för mig ingetvart hur ofta jag än klickar på den!?! :( Obs! Jag har "omvänt visning"! Klickar jag på datumet hamnar jag på första inlägget och det kan bli långt ifrån sista inlägget!
:)Julian
 
F

F.d. 14324

Guest
Knepigt, så här ser det ut för mig i datorn:

upload_2018-3-20_23-33-58.png

Även i mobilen har jag tidsangivelser i högerkanten.
De vanliga frågorna:
vilket operativsystem och vilken webbläsare använder du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen