• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Gillar inte den vita bakgrunden, jag läser ofta på nätterna och då lyses hela rummet upp.
Det krävs oxå mer av användarna, vi måste lära oss forumet. Det är mycket lättare (=bättre) med en text "online" än en grön trekant. Hur många frågor kommer det att komma om hur man ser vem som är online, vad betyder den gröna trekanten....?
Min avatarbild verkar vara klippt horisontellt....
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
jag läser ofta på nätterna och då lyses hela rummet upp.
I Windows10 finns "Nattläge" och/eller skärmen går att dimma ner ytterligare. I alla "plattor" och telefoner går det att "dimma" ljuset på natten eller så har de automatiskt "Nattläge"
Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
När jag har gjort mitt inlägg (där nere;)) och skickar iväg det, borde jag automatiskt förflyttas längst upp!
Nu får jag scrolla upp igen!:( Petitesser! Men även en förnöjsam individ får väl framföra några konstruktiva ideer!:rolleyes:
:bye:Julian
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.571
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, kanske inte kollat helt rejält, men går det bara att ladda upp en bild i taget nu. Förut så kunde man klicka för åtta ? st. tror jag det var, och hämta upp på en gång. Det beror troligen på vissa faktorer men skall man leta sig in på något extra USB-minne eller liknande med bilder så blir det rätt tidsödande att utföra samma letande fram till rätt plats för bilderna åtta gånger i stället för en gång. Det händer inte så ofta kanske, men om man skriver någon reparationsinstruktion så kan det bli en hel drös med bilder som behövs till texten.
(Sedan har jag en fundering att det kanske skulle stå "Skicka svar" när man är färdig att lägga upp inlägget. "Svara" kan man kanske tro att man skall klicka på innan man börjar skriva.)

M.v.h. JANKRO.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
I Windows10 finns "Nattläge" och/eller skärmen går att dimma ner ytterligare. I alla "plattor" och telefoner går det att "dimma" ljuset på natten eller så har de automatiskt "Nattläge"
Julian
Jag har ca 10 appar uppe samtidigt, och alla är anpassade så det blir bra. Att då göra en systeminställning som totalt ändrar utseendet enbart pga ett fönster är inget val för mej. Då stänger jag hellre ner det fönstret, och fortsätter med de andra programmen....
 
F

F.d. 4220

Guest
Hej, kanske inte kollat helt rejält, men går det bara att ladda upp en bild i taget nu. Förut så kunde man klicka för åtta ?

Vi skall undersöka om det finns bättre alternativ. Just nu kan du ladda upp flera bilder åt gången - om du har Flash tillgängligt (dvs mestadels PC) är den aktiv så kan du ladda upp flera bilder åt gången. Men som sagt, vi skall undersöka alternativ (Flash är ju på väg ut).
 
F

F.d. 14324

Guest
men skall man leta sig in på något extra USB-minne eller liknande med bilder så blir det rätt tidsödande att utföra samma letande fram till rätt plats för bilderna åtta gånger

I den situationen tror jag faktiskt att det blir enklare i nya forumet om du använder "Drag and drop" och öppnar mappen och släpar bilderna till inlägget, möjligen att man får släpa en i taget men man behöver bara leta fram bilderna en gång.

Mvh jocke
 
F

F.d. 55665

Guest
Tillhör också dom som har svårt för den vita bakgrunden. 30 minuter så är ögonen trötta och efter att ha skrivit detta kommer jag stänga ner. Borde väl gå att själv välja bakgrundsfärg på ett lätt sätt? Samtidigt vill jag ge ett erkännande till alla inblandade. Har själv kört ett antal projekt med nya system. Otack är ofta världens lön och det var bättre förr. Här har vi ett antal oavlönade kämpar som försökt lyfta ett omodernt system så att det skall hålla länge till. Det finns tusentals saker att tänka på och det är klart att vissa saker underskattas och andra blir fel. Men vit bakgrund kommer att korta ner mina besök. det är uppenbart.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Det går inte skapa en bakgrund som alla är nöjda med, det är nog en omöjlighet. Tidningar och böcker och min läsplatta har vit bakgrund med svart text så har det varit nästan alltid. Men jag kan förstå om det finna människor som kan ha problem, men vi får nog leva med att det är så här.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag har också märkt att uppladdning av bild till avatar, att den klipper i bilden, förmodligen en inställning någonstans, men att bara se en del av mig kan va bra för en del kanske :spinny::twitcy:
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Tillhör också dom som har svårt för den vita bakgrunden. 30 minuter så är ögonen trötta och efter att ha skrivit detta kommer jag stänga ner. Borde väl gå att själv välja bakgrundsfärg på ett lätt sätt? Samtidigt vill jag ge ett erkännande till alla inblandade. Har själv kört ett antal projekt med nya system. Otack är ofta världens lön och det var bättre förr. Här har vi ett antal oavlönade kämpar som försökt lyfta ett omodernt system så att det skall hålla länge till. Det finns tusentals saker att tänka på och det är klart att vissa saker underskattas och andra blir fel. Men vit bakgrund kommer att korta ner mina besök. det är uppenbart.
Varför inte samma stil som t.ex FB eller många andra HB forum. ?
Har ingen dator hemma utan bara plattan
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej, det går inte längre att hovra över rubrik på ämne och då se mer info om ämnet. Ska det vara så?
När jag är inne i ett ämne syns ej rubriken... Ska det vara så?
 

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Hej! Fint jobb! Önskar att bakgrunden tonas ner lite, kanske lite färgtonad. Nu drar telefoner och plattor onödigt med ström med ljus skärm. Gillar själv kastenwagen forumet men lagom balans.
Gärna lite större stil/text för telefon.
Fortsätt i den inslagna vägen, lycka till!
Med vänlig hälsning, Conny J
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
God förmiddag i tråden ! Vid mitt första besök var det lite krångel med inloggningen, men det löste sig och det är inte så lätt att navigera men det hänger nog med ålder & annat, jag upplevde gamla hemsidan som logisk på nåt sätt, men som sagt ålder och annat får man hålla på ett tag blir det nog både enklare & bättre upplevelse och jag får tillstå att det Ni har gjort är braaa !
Hälsningar från ett grå/vitt Kungsör
Hasse & Ingegerd
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Lägger upp en skärmdump från det gamla forumet, som i min värld är betydligt mycket mer lättöverskådligt, och även betydligt behagligare att läsa på.
Om man jämför med hur det nya verkar är det betydligt mera chatt över det, än en informativ hemsida där det är lätt att hitta!
IMG_0068.PNG
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.922
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Lägger upp en skärmdump från det gamla forumet, som i min värld är betydligt mycket mer lättöverskådligt, och även betydligt behagligare att läsa på.
Om man jämför med hur det nya verkar är det betydligt mera chatt över det, än en informativ hemsida där det är lätt att hitta!
Visa bilaga 134148
Håller fullständigt med! (än så länge)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen