• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic nya versionen

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Jag skulle vilja börja om med poi-importen. Missade möjligheten att välja ikon i Rupi mgr. Kan man avlägsna poi-filer från sygic, eller måste jag återställa köp och ladda hem kartorna igen?
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Som jag uppfattar det så är det bara att ladda ner och importera POI en gång till och då skrivs de gamla över.
Jag har däremot problem med att få med HBK ikonen, hur jag än bär mig åt kan jag inte få över den till Sygic.
När man exporterar POI via R.M kan man inte markera alla? ska man behöva ta en och en?? Har betalversionen av R.M
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Ladda ner önskad ikon till Rupimanager/Icons i filhanteraren, då dyker den upp som valbar på exportraden.

Alla poi från importerad fil för ett visst land kommer in vid "export to navigator "

/Lars Erik
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Ladda ner önskad ikon till Rupimanager/Icons i filhanteraren, då dyker den upp som valbar på exportraden.

Alla poi från importerad fil för ett visst land kommer in vid "export to navigator "

/Lars Erik

Var hittar jag denna fil för nedladdning? När jag laddar ner filen med ställplatser så finns ju en bmp fil som följer med importen. Är inte denna fil något stt "ha"?
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Klicka på ikonen som ligger till vänster på exportraden så bör det komma upp valbara ikoner.

Om inte, så får man försöka hitta lämplig bmp-fil bland hbk:s filer och kopiera till Rupimanager/icons före exporten.

I mitt fall har en "husbilsikon" lagts upp i R.M. för varje fil jag exporterat till Sygic...

/Lars Erik
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Klicka på ikonen som ligger till vänster på exportraden så bör det komma upp valbara ikoner.

Om inte, så får man försöka hitta lämplig bmp-fil bland hbk:s filer och kopiera till Rupimanager/icons före exporten.

I mitt fall har en "husbilsikon" lagts upp i R.M. för varje fil jag exporterat till Sygic...

/Lars Erik


När du exporterar till Sygic, kan du då ta "alla" eller du måste sitta och exportera var och en fil?
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Man måste importera filer för ett land i taget och exportera dessa poi:s till Sygic.
Detta krävs av Sygic.
Alla poi i filen kommer in i samma export naturligtvis.


Vi har ju fått utmärkt hjälp här i HBK att få filer per land...

Har du fått in ikonerna?
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Då har de varit inne och petat i Sygic igen.:mad:
Uppdaterade idag och nytt interface på många funktioner en del till det bättre men alla egna POI har försvunnit.
:mad::mad: Däremot finns en massa annan skit (reklam?)
Är det någon som hittar egna POI? de finns inte under favoriter, och inte visar de på kartan heller.
Just snyggt, Sygic POI funkar inte och All Motorhome Parkings funkar heller inte efter sista uppdateringen.
:wall::wall::wall:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Egna poi till Sygic tar vi gärna emot?! :wink:

Jag menar de POI jag själv lagt in i motsats till alla affärer, matställen och allsköns skräp som allaredan finns i Sygic.
De POI jag nosat reda på bla Aires de France finns allaredan på forumet.
:cool:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Egna poi till Sygic tar vi gärna emot?! :wink:

Min tanke är att testa Bottes filer igen: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/694438

Mitt förhållande med sygic har varit trassligt en längre tid och det är förvånande hur osams man kan bli med en elektronisk mackapär... ;)
Men man kan ju inte varit grinig hur länge som helst, även om man är långsint, det är dags för en nystart med sygic.

mvh jocke
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

@ Wizard
Vilken version är det du laddat ner?
Har just nu ver 15.4.10, direkt nerladdad från Sygic med hjälp av Adrian support.

Jojje
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag har nyligen lagt in Sygic 15.4.10 på mobilen och två plattor.

Hittar ingen reklam, och alla POI finns med.

Enda negativa är att den kan låsa sej ibland, men det brukar lösa sej om man inte är för ivrig att stressa den.

Hälsar
Kåre
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

@ Wizard
Vilken version är det du laddat ner?
Har just nu ver 15.4.10, direkt nerladdad från Sygic med hjälp av Adrian support.

Jojje

Samma version. Jag får nog backa på att POI försvann. När inte Campercontakt funkade återställde jag telefonen, därmed försvann givetvis POI också.
Med reklam så menar jag att varenda modeaffär, kebabställe mm mm visas.
De POI jag nu lagt in visas inte i favoriter/kategorier som tidigare utan alla filerna kommer upp i en lång radda längst ner på skärmen oavsett vilket land man väljer.
När man väl lärt sig ett interface så ändrar de det.
Lite tröttsamt.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Under "Intressepunkter" kan du enkelt bock ifrån alla "Reklam-POI", eller de grupper du INTE är intresserad av.

Sedan påverkas visningen av dessa "Reklam_POI" av hur du har klickat på "pilen" längst ner till höger på kartan.

Kåre
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Nu har det kommit en uppdatering av Sygic för Android. 15.5.9
Äntligen verkar de fått ordning på POI som nu ligger under favoriter istället för i det fåniga bandet längst ner.
:)
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

151210

I dag kom det en ny version av Sygic och nerladdning av nya kartor.
Ver, 15.6.3
Ver. R-100444
Kartver. 9.01
Har nu laddat ner kartorna men inte kollat vad som är nytt, enligt reklam via epost så är programmet bättre på att hitta parkeringsplatser, samt att man kan välja bort länder man INTE vill besöka.
Spännade arbete i morgon :yes:

Jojje
 
Toppen