• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic nya versionen

rocketer

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
13636
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Först känns den rörigare och ganska olik tidigare men jag tror den är ännu lättare att använda bara man klickar runt lite känns det. Har 14.5.0 och allt ser ut att fungera. Hinner nog komma flera versioner till innan jag skall ut på vägen till nästa sommar :spinny:.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Jag har kört mycket med Here i min Lumia telefon. Aldrig något problem.

Alla Garmin har Here's kartmaterial i sig, Nokia äger fortfarande Navteq (om jag kommer ihåg namnet rätt), numera omdöpt till Here.

Så du slipper inte Here på din Garmin heller!:) Tur att jag har samma, den absolut bästa navigatorn. Har provat många på iPad, men kommer alltid tillbaka till Garmin.

Jyrki
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Skillnaden att köra med vår gamla Garmin 245W i stället för 7"/11"plattorna är storleken samt den information man ser.
Gittan har själv kört hem från Spanien 2 ggr med hjälp av den gamla Garmin gps,en

Jag får väl köra dubbelt med båda plattorna och respektive version av Sygic.
Here har jag test och raderat

jojje
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic nya versionen

Visst saknar Sygic många av de inställningar man hittar hos andra navigeringsappar (läs iGO) men en finess är att man kan göra skilda inställningar för olika länder på samma rutt.

image.jpg
Genom Tyskland
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic nya versionen

På så vis kan man vid planering genom flera länder undvika motorvägar i tex Tyskland och betalvägar genom Frankrike. Detta gör det lättare att beräkna tid och körsträcka på planeringsstadiet. Saknar dock fler alternativa rutter!
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Nya uppdateringar på G hos sygic:

Features you've been asking for

Latest maps
It goes without saying that the roads are always changing and fresh maps are a necessity. As an early Christmas present, this update brings latest maps with updated road coverage for your safe holiday travel.

De senaste kartorna är bra att ha, hur har det varit förut egentligen om det här är en nyhet?


Travelbook
We have added new Travelbook with practical stats about your journeys, plus you can see a log of completed journeys on the map. You will find it Menu.

Kanske ska man testa, min resedagbok just nu är relativt obefintlig.


New Navigate to Photo
We brought back the "navigate to photo" feature so you can navigate to any photo that contains a geotag. Head over to our blog to learn more about this feature.

Det här måste testas med hbk:s geotaggade! http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/682997


Search improvements
The app now supports more formats for GPS coordinates entry. You can also search for POIs or waypoints when a route is planned, for more convenient route planning.

Jag har nog aldrig sökt i sygic förut, kanske dags att ge det ett försök.


New widgets
A new convenient feature is the ability to customize which widgets you wish to have in the menu. We have also added new SOS/Help in menu with nearest Hospital, Police Station, Gas Station, Pharmacy.

Undrar om det går att få fram egna pois till "pole position"

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag har en gammal Androidlur med OS 2.3.6 som reservnavigator, men till den verkar det inte finnas någon uppdatering??
Den har fortfarande Sygic ver. 14.3.4. och ingen uppmaning att uppdatera på play.
Är det någon som lyckat uppdatera till nya versionen i en gammal lur?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sygic nya versionen

Den Sygic som jag använder till iOS är version 14.6 och har bl.a. Streetview och fotonavigering.

image.jpg
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Jag har v. 14.6.8 och saknar dom du nämner, har en Samsung tab 4, SM-T530, android v. 4.4.2

Jojje
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag har också version 14.6.8 för Android fortfarande.

Uppdatering av Androidversionen brukar komma något senare än för IOS, så vi får väl vänta några veckor...

Idag 2014-12-17 kom version 14.7.4 för Android!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Fick laddat ner senaste versionen,14.7.4 av Sygic, nu är det bra kartorna som skall laddas ner.

Jojje
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag har en gammal Androidlur med OS 2.3.6 som reservnavigator, men till den verkar det inte finnas någon uppdatering??
Den har fortfarande Sygic ver. 14.3.4. och ingen uppmaning att uppdatera på play.
Är det någon som lyckat uppdatera till nya versionen i en gammal lur?

Jag svarar mig själv.
:)
Jag mailade Sygic och fick till svar att man varken uppdaterar programmet eller kartorna om man har OS under 4.0.
:(
Jag har precis för mig att man lovade livstids uppdateringar när jag köpte programmet.
:mad:
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Är det någon som lyckats lägga in egna POI i "nya" Sygic??
Jag försökte lägga in HBK's svenska ställplatser och makade över *.rupi och *.bmp från datorn till plattan \maps\import och startade om Sygic.
Inget hände, inget meddelande om import och filerna ligger kvar i import.
Är det något nytt förfarande sedan uppdateringen???
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Uppdatering av poi fungerar precis som tidigare.Jag har inte haft några problem....

Jag har också ofta använt Rupi Manager istället för att flytta in filerna i importmappen manuellt. Rupi Manager hämtar filerna i Downloads och uppdaterar Sygic.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Är det någon som lyckats lägga in egna POI i "nya" Sygic??
Jag försökte lägga in HBK's svenska ställplatser och makade över *.rupi och *.bmp från datorn till plattan \maps\import och startade om Sygic.
Inget hände, inget meddelande om import och filerna ligger kvar i import.
Är det något nytt förfarande sedan uppdateringen???

Har du laddat ner kartorna för respektive länder innan du försöker importera POI för dessa (dvs för Sverige i ditt fall)?
Om inte gör Sygic ingen POI-import.
 
Senast ändrad:
Toppen