• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sygic nya versionen

Hans o Ia Larson

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
4815
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Skriv 055°56'28",014°18'46" i sökfältet

Befintliga koordinater där jag befinner mig har jag inte heller hittat

Fick det att fungera. Ett stort tack för hjälpen.

Lite synd, då det ibland kan vara bra att ange sin position på det viset. kanske är funktionen gömd någonstans och någon hittar den, eller också kommer det i nästa uppgradering. Skall ge Synic en signal.
Hälsningar
Hasse L
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Sygic nya versionen

Jag kunde bara inte låta bli att skriva komentaren. Hoppas du inte tar illa upp. Jag har kvar den gamla versionen i min lilla platta. Så även jag fegar ur och vill ha något att backa tillbaka till om det inte funkar.
Ha de gott.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Har nu testat nya versionen, tycker den är urdålig, kör med gamla versionen på min 7" platta.
Där får jag den information jag behöver nör jag kör.
Använder Locus för att välja resmål.
Skulle vilaj avinstallera den nya versionen och installera den gamla igen.
Jojje
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Inte helt hundra. På min platta går det till exempel inte att växla till en annan app, för att t.ex. kopiera in koordinater. Sygic stannar och måste startas om från scratch.
Bara tre möjliga poster i informationsfält så vitt jag kan se.
Mycket irriterande.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Ingen som är bra på Engelska som kan kolla OM man kan avinstallera denna sk. bättre versionen och installera den sista gamla versionen.
Är så förbannat trött på den sista versionen.:confused:
Tur att jag har den gamla på 7" plattan.

Jojje
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag har skickat in mina synpunkter under "Ge oss återkoppling" som finns under inställningar.

Jag har fått trevligt svar där de lovar komma med uppdateringar snarast och jag har även fått en länk för nedladdning av den gamla versionen.

Gör likadant så vi får med synpunkterna.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

@ Classe

Nu är jag inte så haj på att skriva Engelska och översätta med Google Translate funkar inte så bra.
Den gamla versionen har jag kvar.
Använder "OntheFly backup" Android, för att göra kopior på mina appar.
Om jag installerar ett program som inte funkar, tar jag bort det och installerar den gamla igen.
Funkar inte med Sygic.

Jojje
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Sygic nya versionen

Jag tycker den senaste versionen har flera fördelar.
Bra sökfunktion, lätt till ändringar av vägledning och betydligt snabbare
uppdateringsfrekvens.

Men detta är som sagt, min personliga reflektion.
Är nöjd med uppdateringen!

Vänl. Magnus
 
D

dajsan

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Hej, har laddat ner senaste Sygicversionen. Hur kommer man åt koordinaterna? Är det någon som vet?
Hälsn Lennart
Medl nr 7518
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Har nu testat nya versionen, tycker den är urdålig, kör med gamla versionen på min 7" platta.
Där får jag den information jag behöver nör jag kör.
Använder Locus för att välja resmål.
Skulle vilaj avinstallera den nya versionen och installera den gamla igen.
Jojje

Det går att backa tillbaka, men då får man inga kartuppdateringar längre.
Om du vill backa trots det, så kontakta supporten via mail till "Ge oss återkoppling".
Skrev först en fråga på svenska - fick inget svar. Skrev sedan på engelska och fick följande svar - svaret kommer först, min fråga längre ner:

Ondrej (Sygic Support) Nov 05 10:55

Hello Roland,

Thank you for contacting Sygic.
.......................Concerning the old version, please consider the fact that only users using the latest version of our application will be updated and map updates won't be provided as well (since map updates are a part of some target application updates). If you still find your experience to be unsatisfactory, I will provide you with the neccesary steps for the downgrade proces.

Thank you for your understanding. If you have any other question, do not hesitate to contact me again.

Best regards,

Ondrej Sygic Customer Support

Roland Larsson Nov 04 15:17

I am not very happy with the new version. Is it possible to rool back to an older version? Best regards Roland Larsson
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Sv: Sygic nya versionen

Har nu testat en del och tycker att det fungerar bra när man väl kommer in i det nya gränssnittet. Det finns dock buggar som tex. att man inte kan få de foton som finns upplagda till större storlek genom att klicka på dem (det fick man i den tidigare versionen).
En annan bugg är när man vill starta en resa med att gå in i kontaktlistan och skall leta upp en kontakt så tar det lång tid innan den är uppdaterad (ca: 1 - 1.5 min) plus att det ofta kraschar, det fungerade utmärkt i den gamla versionen.

Jag har testat att avinstallera allt och installera på nytt men ser inger skillnad, förhoppningsvis så kommer det en uppdatering så att detta löses.

Nilzon
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Sygic nya versionen

Som jag skrev innan så saknar jag informations texterna längst ner, typ den med info om vägval i rondeller.
Texterna som finns är för små att se när man kör, är perfekt på den gamla versionen.
Det blir Co-drivern som få hålla koll.
Dessutom kan jag inte välja vägval även om det finns fler, kanske beror det på Samsungplattan, har en SM-T530.
Ibland blir det verkliga omvägar och underliga vägval, väl att Gittan har koll på kartan, ibland kunde det vara flera mils omväg, istället för edn väg vi tog efter kartan.
Funderar på att byta Gpsprogram.
Dessutom bombar programmet under färd "Sygic har avslutats"?
Underbart.
Dom har bitit sig i svansen är min åsikt. :mad:

Locus har jag inte testat som navigationsprogram, bara för att leta info om platsen och sedan öppna den i Sygic.

Jojje
 

Nilzon

HBK Intresserad
Inlägg
58
Kommun
Enköping
Sv: Sygic nya versionen

Jag har testat HERE endast en gång och det var på en sträcka av 3 mil hemifrån och det var ett katastrofalt resultat. Jag hade aldrig besökt firman som jag sökte efter men visste på ett ungefär var den skulle finnas. När den sade att jag var framme så kunde jag se firmaskylten 50m från vägen jag befann mig på, så det enda jag kunde göra var att fortsätta rakt fram till nästa rondell och köra tillbaka några hundra meter där det också var en rondell som jag skulle ha svängt höger istället för att åka rakt fram som den föreslog.....

Nu är detta enda testet med HERE men det gav inget bra förtroende.

Jag håller med jojje att Sygic ibland verkar välja omvägar och underliga vägval ibland.

Jag törs nog inte pensionera min Garmin Nüvi 3790 än :msn_wink:

Nilzon
 
Senast ändrad:
Toppen