• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vad jag kan se så är det inte fler biverkningar än med magnecyl!
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Kan man vaccinera sig mot trafikdöden. I Finland skördar den ungefär 400 till 500 personer per år. I Sverige är det nog något fler. Vi får inte glömma alla invalider som blir på grund av trafiken. Detta fenomen är vi väl bekanta med och fruktar intet. Influensan är något främmande skrämmande som får oss att tappa fattningen. Men vi lever i fria länder och bestämmer själva om vi vill ta sprutan. I Finland dog en 2 årig flicka häromdan trots att hon fått sprutan. Livet är så långt det varar. Ta sprutan ni som är rädda, det är väl inget problem med det.
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vad jag kan se så är det inte fler biverkningar än med magnecyl!

Ok, jag visste inte att man kan drabbas av spontanaborter och fosterdöd eller blödande könsorgan av magnesyl ! Nu misstänker man iaf vaccinet för dessa dödsfall.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Fortsatt intressant tråd. Har dock inte läst någon, förutom jag själv, som verkligen haft influensan. De som bagatelliserar de symtom jag hade, har ingen aning om vad de pratar om! Se gärna mitt tidigare inlägg.

Vaccinera eller ej. Det finns två perspektiv. Dels ett personligt, dels ur ett samhällsperspektiv. Beslutet om massvaccination har ju egentligen inget med själva influensan att göra utan det faktum att den kommer att utvecklas till en pandemi! Med det menas att när den når sin kulmen, vilket ingen egentligen vet när det inträffar, kan upp till 40% av alla i samället ha den..., samtidigt, om vi inte vaccinerar oss! Det är också ett viktigt perspektiv att ha med sig i vaccinationsdiskussionen.

Visst kan det hela var iscensatt av läkemedelsindustrin, som har lurat läkarvetenskapen och våra ansvariga myndigheter, för att tjäna en jäkla massa pengar, men alla måste förstå att risken för att det är så är farbannat liten!

Konspirationstankarna triggar många, säljer massor av lösnummer och skapar tvivel. Ett exempel är viktningen i massmedia för och emot. Rubriker, artiklar och inslag kan få oss att tro att förhållandet kanske är 50/50 bland sakkunniga. Jag skulle tro att förhållandet är 95/5 för vaccination!

Men som sagt, var ocjh en bestämmer över sitt liv..., men har också ett visst ansvar för andras. Fast blir det en pandemi, ställer smittskyddslagen väldigt stora krav på oss.
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Fortsatt intressant tråd. Har dock inte läst någon, förutom jag själv, som verkligen haft influensan. De som bagatelliserar de symtom jag hade, har ingen aning om vad de pratar om! Se gärna mitt tidigare inlägg.

Vaccinera eller ej. Det finns två perspektiv. Dels ett personligt, dels ur ett samhällsperspektiv. Beslutet om massvaccination har ju egentligen inget med själva influensan att göra utan det faktum att den kommer att utvecklas till en pandemi! Med det menas att när den når sin kulmen, vilket ingen egentligen vet när det inträffar, kan upp till 40% av alla i samället ha den..., samtidigt, om vi inte vaccinerar oss! Det är också ett viktigt perspektiv att ha med sig i vaccinationsdiskussionen.

Visst kan det hela var iscensatt av läkemedelsindustrin, som har lurat läkarvetenskapen och våra ansvariga myndigheter, för att tjäna en jäkla massa pengar, men alla måste förstå att risken för att det är så är farbannat liten!

Konspirationstankarna triggar många, säljer massor av lösnummer och skapar tvivel. Ett exempel är viktningen i massmedia för och emot. Rubriker, artiklar och inslag kan få oss att tro att förhållandet kanske är 50/50 bland sakkunniga. Jag skulle tro att förhållandet är 95/5 för vaccination!

Men som sagt, var ocjh en bestämmer över sitt liv..., men har också ett visst ansvar för andras. Fast blir det en pandemi, ställer smittskyddslagen väldigt stora krav på oss.

Vad menar du att vi har ett ansvar för andras liv? Tar de andra sprutan klarar de sig, medan vi som inte tar dör, och jorden blir lite rymligare. Inte så många som skitar ner. Nej jag tror att det behövs fler pandemier för att gallra bort lite människor. Vi är flera miljarder människor och fler bli vi. Cyniskt men sant.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Tänk om vaccin eller andra läkemedel aldrig hade upptäkts, hade vi funnits då ? eller hade naturen fixat kretsloppet människor kontra djur (balans) , som läget är nu har vi ju skapat en ond cirkel vi måste bli fler å fler ! Givetvis vill alla leva men allt vårt kunnande kanske till slut blir vår undergång.

Gurra domedagsprofeten
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vad menar du att vi har ett ansvar för andras liv? Tar de andra sprutan klarar de sig, medan vi som inte tar dör, och jorden blir lite rymligare. Inte så många som skitar ner. Nej jag tror att det behövs fler pandemier för att gallra bort lite människor. Vi är flera miljarder människor och fler bli vi. Cyniskt men sant.

Hej Wikstrom.
Jag vet inte om du menar allvar eller är ironisk. Jag väljer det senare för du verkar faktist inte blåst! Vaccinationen gör vi mest för att dämpa smittspridningen och på så sätt rädda liv på riskggrupper och för att fortsatt kunna behålla livsviktiga samhällsfunktioner, vilket också räddar liv. Kan vi sedan själv slippa bli sjuka är det bonus. Svårare är det inte! :)
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Tänk om vaccin eller andra läkemedel aldrig hade upptäkts, hade vi funnits då ? eller hade naturen fixat kretsloppet människor kontra djur (balans) , som läget är nu har vi ju skapat en ond cirkel vi måste bli fler å fler ! Givetvis vill alla leva men allt vårt kunnande kanske till slut blir vår undergång.

Gurra domedagsprofeten

Jag tror du har rätt Gurra. Vårt vansinniga leverne och fjärmande från naturen gör att vi förstör livsbetingelsen för oss och allt liv på jorden. Vår planet i förlängningen kommer att likna planeten Mars. Människan, skapelsens krona har fått kronan lite på sniskan.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jag tror du har rätt Gurra. Vårt vansinniga leverne och fjärmande från naturen gör att vi förstör livsbetingelsen för oss och allt liv på jorden. Vår planet i förlängningen kommer att likna planeten Mars. Människan, skapelsens krona har fått kronan lite på sniskan.

Huga barns barnbarn osv :( Nu vart jag deppad :swoon:

Gurra den lille
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vi kan spåna lite. Tänk om man vaccinerade alla med samhällsfunktion (praktiska arbeten som ex. elverksarbetare, sjukvård, poliser, vattenverk, reningsverk, hemtjänst, brandkår, i viss del militär, o:dylikt.) Vissa som inget tillför Komunpolitiker, vd;ar och andra stolsgnuggare tillsammans med ishockeyspelare mm blev utan tror jag skulle fungera fint. Givetvis ingår en kärntrupp ur regeringen oxå Undra om det skulle funka:confused:

Gurra
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Huga barns barnbarn osv :( Nu vart jag deppad :swoon:

Gurra den lille

Förlåt mig Gurra, det var inte min mening att få dig att deppe.Jag är en sk pessimistisk optimist. Vi kan ju alltid hoppas på den kommande generationen. De har säkert mera vett i huvet än vad vi har. Njut av livet så länge dieseln är billig, i morgon kan det vara försent, men då kör vi på el.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Hej Wikstrom

Inte ditt fel, man deppar ju ner ibland när man tänker på barnens framtid med vad allt det innebär. Globala händelser mm.

Oj nu har vi lämnat ämnet: vaccinera eller inte det är frågan. Hur gör ni ( jag har vaccinerat mig mest med tanke på dom som kan drabbas)

Gurra
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Optimisten och pessimisten möter troligen samma problem under sin livstid. Skillnaden är att optimisten har mycket roligare under tiden!

Obotligt optimistiske
Leffe
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Optimisten och pessimisten möter troligen samma problem under sin livstid. Skillnaden är att optimisten har mycket roligare under tiden!

Obotligt optimistiske
Leffe

Leffe.
Det räcker att jag ser kossan på landet och ungarna och Sally (katten) , då blir jag som du optimist. men deppa lite ibland ingår i livsbilden för min del.
Undra vart tråden barkar hän?

Gurra
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Optimisten och pessimisten möter troligen samma problem under sin livstid. Skillnaden är att optimisten har mycket roligare under tiden!

Obotligt optimistiske
Leffe

Absolut!

Optimisten har inte oftare rätt än pessimisten men mår bättre, är friksare, lever längre, lyckas bättre, vaccinerar sig när det behövs och har som Leffe skriver mycket roligare i livet! :)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Leffe.
Det räcker att jag ser kossan på landet och ungarna och Sally (katten) , då blir jag som du optimist. men deppa lite ibland ingår i livsbilden för min del.
Undra vart tråden barkar hän?

Gurra

Den är för närvarande djupt existensialistiskt filosofisk! Det här betalar folk dyra pengar för att få uppleva i andra sammanhang..., nä nu är jag också väldigt off topic! Sorry! :rolleyes:
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Ähh. Fiska på Fiska på. den som ändå finge dä. Skämt åsido jag har ju Vättern ett stenkast härifrån :D Polarn röker om det vill sig:music-icon:

Gurra
 
Toppen