• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svensk TV i Spanien

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Svensk TV i Spanien

Vi är i Grekland och använder Slingboxen nästan dagligen, särskilt nu under fotbollen. Funkar alltid perfekt. Bara en låg inköpskostnad för boxen, inga månadsavgifter, du väljer program från ditt eget utbud hemma, förutsätter nästan en Wifi anslutning där du vill kolla på din PC/padda/smartphone. Sedan bör du ha en fast anslutning hemma. Mer info på Slingbox.com.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Svensk TV i Spanien

Ok, det missade jag. Sorry.

Jag hade nog trots allt kikat på det. En dns eller vpn-tjänst kostar ca 4-500 per år. Om du inte vill sätta upp en burk hemma själv som kör programvara för det.

Det finns gott om tjänster, som inte använder kryptering med kapacitetsfölust som följd, och med en månads fri test...

Bland annat unlocator har en sån tjänst vet jag. Jag har testat den själv ska jag nog nämna.

Tack för tipset, jag skall titta på det.
Problemet är att jag har köpt en slingbox för ca 5000 kr. så det har blivit en utmaning att få det att fungera. Det hänger bara på fjärrkontrollen.
Krister.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Svensk TV i Spanien

@Krister Ursula 18: Varför inte se till så Slingboxen funkar? Det är inte svårt, men tidsödande, att testa alla de olika varianterna av fjärrkontrollsval man kan göra. Jag har hittills inte misslyckats :)

Tack Kenjon för att du väckte mig så jag tog tag i Slingboxen igen.
Jag lyckades få till fjärrkontrollen idag.
Jag lägger in hur i en slingboxtråd.
Hälsn. Krister.
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Svensk TV i Spanien

Hur är rättsläget idag för IPTV - inte roligt att köpa en box som sedan blir värdelös?

Anders
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Svensk TV i Spanien

För vpn, prova Freedome hos F-Secure. Fritt en månad. Anständigt pris och inbyggda säkerhetsprogram.
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Svensk TV i Spanien

Har än så länge inte planerat exakt , men jag kommer nog ner till Santa Pola ett tag . Vilka produkter tänker du på ?
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Svensk TV i Spanien

Har vid flera tillfällen lyckats få in svensk tv med min Oyster 85 i Istrien i norra delen av Kroatien men senaste gångerna vi varit där har det varit sämre och de tyska kanalerna har fått duga.

Men då jag kör med Viasats programkort/abonnemang har jag laddat ner deras app Viaplay och inloggad på svenska Mullvads VPN-tunnel (som visar att jag är i Sverige fastän jag inte är det) skall jag nu på plattan eller pc:n kunna titta på svensk tv och för övrigt alla program jag abonnerar på när jag har tillgång till wifi. Åker ner igen till Kroatien om ett par veckor och då får vi se om det funkar i praktiken men de gånger jag testat i Sverige har det gått utmärkt. ...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Svensk TV i Spanien

Mina 50 giggar på telenor frihet var nästan slut så jag laddade ner f-secure freedome så nu ser jag svensk tv via Bahias WiFi. Änna smatt! :D

Jappe
 
Toppen