• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sveaskogs fiskekort

F

F.d. 25098

Guest
Sv: Sveaskogs fiskekort

Hej.

Har införskaffat Sveaskogs årskort för 500:- (rabatt CCS). Är nybörjare vad det gäller fiske men det går väl att lära sig. Det är ju inte många sjöar här i Halland, men jag har tänkt mej uppåt övre Sverige runt midsommar och efter att ha tittat på kartorna finns där gott om vatten att fiska i.

En fråga bara. Får man "fricampa" hursom i naturen? någon som vet. Det hade varit riktigt bra att stå intill sjön eller älven där man tänkt sej fiska.

Peter.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Sveaskogs fiskekort

Enligt Allemansrätten så får du "övernatta" 24 timmar.

Men jag tror inte en markägare säger så mycket om man står på en skogsvägs vändplan
långt inne i skogen om man bara lämnar det två saker som kännetecknar en skogsmänniska
efter sig:

ingenting och tack !

Problemet är väl att de flesta skogsvägar numera är stängda med vägbom.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Sveaskogs fiskekort

Hans,
håller med dig i det du skriver.
Angående vägbommar så vet jag att ett skogsbolag, jag tror det är just Sveaskog, som i stället för bom och förbudsskylt ofta sätter upp en skylt som informerar om att vägen är avsedd för timmertransporter och att framkomligheten kan vara begränsad. I klartext, står en timmerbil på vägen får man vackert vänta och flytta på sig så han kommer fram. I övrigt är man välkommen att köra in på vägen.

Anders
 
F

F.d. 52936

Guest
Sv: Sveaskogs fiskekort

Har införskaffat detta förnämliga kort även i år. Hittade många fina fiskeplatser förra året i norrland.
Kändes bra att ha kortet då och slippa leta efter försäljningsställen. För övrigt har jag/vi haft nytta av det över hela landet,
Mycket bra kartor följer. Helnöjd
HBK 913
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Sveaskogs fiskekort

Nu är kortet beställt. Skall bli kul att åka runt och testa fisket i småsjöarna som alternativ till kustfisket som jag ägnar mig en hel del åt.
Anders
 
Toppen