• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Surftips xenForo - vår nya site

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Surftips

Nu, när ni börjer bli varma i kläderna: Ett litet "surftips" att använda på vår nya site, ett sätt att läsa det senaste som några av oss i referensgruppen gärna använder - Prova det!

1. Gå in på Forumsidan, och klicka på Nya inlägg i undermenyn:

01.png


2. In nästa steg, på den sida ni nu fått upp, klicka på Senaste inlägg ...

02.png

... så får ni se på tusan :) På den sida ni då får upp kan ni läsa allt det senaste, många inlägg bakåt i tiden. Som sagt, prova får ni se! Så får ni se den sidan också, lägger inte ut den här - blir onödigt långt inlägg.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Surftips

Nu, när ni börjer bli varma i kläderna: Ett litet "surftips" att använda på vår nya site, ett sätt att läsa det senaste som några av oss i referensgruppen gärna använder - Prova det!

1. Gå in på Forumsidan, och klicka på Nya inlägg i undermenyn:

Visa bilaga 134362




2. In nästa steg, på den sida ni nu fått upp, klicka på Senaste inlägg ...

Visa bilaga 134363

... så får ni se på tusan :) På den sida ni då får upp kan ni läsa allt det senaste, många inlägg bakåt i tiden. Som sagt, prova får ni se! Så får ni se den sidan också, lägger inte ut den här - blir onödigt långt inlägg.

Jag tycker att knappen nyainlägg är för nära vänstra kanten när man surfar med mobilen..går det att flytta längre mot mitten eller allra helst på blåa raden mellan ”forum och galleri.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag tycker att knappen nyainlägg är för nära vänstra kanten när man surfar med mobilen..går det att flytta längre mot mitten eller allra helst på blåa raden mellan ”forum och galleri.
Jojje (Gittan & Jojje) har samma synpunkt. Så önskemålet är redan vidarebefordrat :). Din synpunkt är dock något annorlunda, så jag skickat in den också.
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
:)
Nu, när ni börjer bli varma i kläderna: Ett litet "surftips" att använda på vår nya site, ett sätt att läsa det senaste som några av oss i referensgruppen gärna använder - Prova det!

1. Gå in på Forumsidan, och klicka på Nya inlägg i undermenyn:

Gillar den vägen att kolla på nya inlägg, men har förmodligen någon felaktig inställning, som gör att listan med olästa inlägg hela tiden fylls på från "gamla Forumet" med inlägg som påstås vara olästa, men som jag vet är lästa. Förefaller komma från ett ymnighetshorn av gigantiskt format ;). Har skrivit ett inlägg i "Synpunktstråden" och utförligare beskrivit saken får vi se om någon kan hjälpa mig med en bättre inställning. I övrigt helt kanon.

// J Peter
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@J Peter: Det finns ju en supervariant: Markera forum som lästa - kolla den.
Om du gör det på Forumsidan utan att ha öppnat ett forum finns bara valet att markera alla forum som lästa.
Om du öppnar ett viss forum har du även möjligheten att markera alla inlägg i just det forumet som lästa.
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
OK, men innebär det inte i så fall att även att de som faktiskt är "olästa" åker med i "städsvängen"? Trodde att jag gjort något galet, eftersom i gamla Forumet lästa inlägg kommer upp som "olästa", men det går kanske inte att göra något åt. Inget stort problem och jag kan hantera det, men det hade varit käckt att kunna hålla sidan Forum/Nya inlägg lite "renare", eftersom det eljest blir mycket text på den sidan. Underordnad fråga och jag kan försöka rensa med tiden - just nu är jag nere på oktober förra året :)

// J Peter
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
OK, men innebär det inte i så fall att även att de som faktiskt är "olästa" åker med i "städsvängen"? Trodde att jag gjort något galet, eftersom i gamla Forumet lästa inlägg kommer upp som "olästa", men det går kanske inte att göra något åt. Inget stort problem och jag kan hantera det, men det hade varit käckt att kunna hålla sidan Forum/Nya inlägg lite "renare", eftersom det eljest blir mycket text på den sidan. Underordnad fråga och jag kan försöka rensa med tiden - just nu är jag nere på oktober förra året :)

// J Peter
Ja, xF vet tyvärr inte vilka du hade läst eller inte i vB, så alla har fått bli olästa för säkerhets skull. :(
Men de försvinner ju med tiden. Trots allt, när du sett till att läsa enbart de "gamla intressanta" ur din synvinkel så kan du ju markera hela rasket som läst.
Du får trösta dej med att det är en engångsföreteelse som drabbar alla. :)
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
a, xF vet tyvärr inte vilka du hade läst eller inte i vB, så alla har fått bli olästa för säkerhets skull. :(

Tack. Då fick jag en förklaring och kan stilla mig med att jag inte har någon fel inställning. Som jag skrev städar jag upp lite då och då så det rensar ju ut sig med tiden; det är inget stort problem.

// J Peter
 
Toppen