1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Superhusbilsförsäkring / CaravanClub

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av Zagge, 13 September 2018.

1. Livibil

Livibil HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11764
    Jag har haft CC några år och ställer av när bilen står still både i Sverige och utomlands. Aldrig varit några problem. Ett par dagar efter av- eller påställning kommer ett nytt försäkringsbrev via mail och månadskostnaden justeras utifrån det.

Tommy.B, KalleiViken, Per & Carina och 1 annan gillar detta.
  2. Claorj

Claorj HBK Medlem

Kommun:
    Oskarshamn
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    24681
    Caravan Försäkring tar ingen maskinskada om bilen är importerad men dom lovar se över villkoren kanske blir det ändring.

3. Labic

Labic HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    717
    Var står detta? Hittar inte något om detta undantag i villkoren?

4. kuaiLi

kuaiLi HBK Medlem

Kommun:
    Karlskrona
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27671
  5. Michael S

Michael S HBK Medlem

Kommun:
    Kungsör
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    19308
    Sist jag kollade dina, var självrisken för glas 30% av reparationskosnaden.
    Nu kan jag inte hitta annat än "framgår av försäkringsbrevet", kolla detta om ni funderar på Dina.

Kan bli MYCKET dyrt om man skall betala 30% av en ny ruta.

smålänningen, Montreal och Tommy-59 gillar detta.
  6. Night hawk

Night hawk HBK Medlem

Kommun:
    Ljungby
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27533
    Det gäller absolut att läsa HELA försäkringsavtalet så att man blir medveten om vilka ersättningsnivåer det handlar om och var de gäller. Jag uppfattar efter en offert att Water Circle (CC) Superhusbilsförsäkring har bland annat rätt begränsade summor som maximala ersättningsnivåer. 6 dagars semesteravbrottsförsäkring är försvinnande lite när något uppstår och maximal ersättningsnivå vid vattenskada som uppkommit på grund av läckage från det fasta vattenledningssystemet är försvinnande låg.
    En lokal och ansvarstagande kontakt är nästa det enda som betyder något i det läget att olyckan är framme och man står där "hjälplös". Ett centralt kundcenter bara bemannat med ung och helt oerfaren personal kan vara extremt frustrerande i en sådan situation. Då vill man ha stöd av stadiga, kunniga och flexibla experter.

7. Michael S

Michael S HBK Medlem

Kommun:
    Kungsör
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    19308
    Som är experter på att minska försäkringsbolagets utbetalningar.......

Träsko, Tommy.B, PeterK och 1 annan gillar detta.
  8. KalleiViken

KalleiViken HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    300
    Jo det är ju ge och ta i alla försäkringsbolag. Det som du tycker är försvinnande lite finns inte i vissa bolag. Det viktiga är att läsa villkoren noga, se dina behov/risker (jag som stannar i Sydsverige behöver ingen stor avbrotts förskring) och sedan matcha bolagen mot varandra och ofta.
    Se upp med självrisk en på glasförsäkringen, har haft en helintegrerad och 30% självrisk. Inte så kul!

9. Labic

Labic HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    717
    Jag har varit i kontakt med Caravan club och det finns inga sådana begränsningar i försäkringen.
    Tycker man skall vara försiktig med uppgifter man ”tror” är riktiga. Tror gör man i kyrkan.

Rolandn, Livibil, Tommy-59 och 1 annan gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.