• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

sunlight

kefa62

HBK Intresserad
Inlägg
14
Kommun
Lindesberg
Hejsan!

Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet från Sunlight bilar vad det gäller kvaliter och utrustning. Tycker själv att det är en väldigt liten motor men den kanske räcker.

Kefa62
 

öndal

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mora
HBK-Nr
17957
Medlemskap
2024
Sv: sunlight

Har en sunlight sedan 1 år tillbaks är jättenöjda har 130 hk motorn som vi tycker räcker till. Inget lullull men det vi behöver, kvalliten är bra
 

Sergio

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17282
Medlemskap
2024
Sv: sunlight

hej har en Sunlight 14 år 150 hk motor med total vikt på 3850kg, är hel nöjd mycket bil för pengar
 

Glyckhome

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Svalöv
HBK-Nr
10517
Medlemskap
2024
Sv: sunlight

Vi har en Sunlight och det är 4:e sommaren vi är ute. är jättenöjda, den har allt vi behöver utan de där extra "lull lull". Vi tyckte att vi fick ju en ny bil för samma peng som en beg. Vad beträffar motorstorleken så är den helt ok. var en sväng i Kroatsien i sommar, inga problem.
 
G

gsson75

Guest
Sv: sunlight

Har en 2015 T69L med 130 hk motor 3495 kg. Vi är helnöjda. Väldigt mycket bil för pengarna. :spinny:
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: sunlight

Vi har en T67 2013 års modell. 3.850 kg. Lastkapacitet ca. 900 kg. Stort s.k. garage. 130 hp. Mycket enkel och ändamålsenlig HB. Att själv förbättra och utrusta är för mig en del av nöjet.

Den tillverkas i Europas modernaste husbilsfabrik. Vi köpte den ny av "Husbilar i Pukavik". Två saker har pajat, pumpen till dricksvattnet samt trappan in. Båda byttes på garantin utan mankemang.

Bilen har rullat ca. 2.500 mil och står nu imorgon inför sin fjärde resa landvägen till Grekland. Mycket nöjda hittills! Hälsningar Fy & Bi :):)
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: sunlight

Vi har en T68 2014 års model 3850 Kg 150 hp har rullat 3100 mil . Fungerar klockrent inga fel än så länge . Tycker bilen håller en mycket hög kvalite och inte minst den är mycket tyst vid färd .Stort garage där vi har våran moped .

/Noy Noy
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Sv: sunlight

Har en Carado (som är systerbil dvs. identisk med Sunlight - dekaler o färg på luckor/klädsel skiljer dem åt) och är jättenöje med den.

//Ika
 

Stig A L

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
21677
Medlemskap
2024
Sv: sunlight

Har en Sunlight t 67 2014. Har gått 2700 mil och det är tredje sommaren vi har den. Vi är väldigt nöjda med bilen 130 ha räcker bra.Drar ca 1 - 1;2 l per mil. Bra kvalitet. Inga fel hittills.
Har allt men ingen lyx. Går dessutom tyst utan skrammel i inredningen. Ingen skrytfaktor men en bra bil.
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: sunlight

Hej
Ser att det finns mycket possitiva omdömen om Sunlight...
Någon som har erfarenhet av vinteregenskaperna...
vi är åretruntcampare så alla synpunkter gillas...
mvh Husbilsbjörk
 
F

Frudden

Guest
Sv: sunlight

Jag har en Sunlight T60 och det jag inte gillar med den är det höga insteget i bodelen och de så kallade "mörkläggningsgardinerna". Ljusbeigt tyg stoppar inte mycket ljus. Fick sy en ny till bakre delen av bilen. Bilen har dock fungerat perfekt och att vara ute när det var ett par minus gick hur bra som helst.

// Fredrik W
 
Toppen