• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stora rattar?

F

F.d. 4879

Guest
Chassiefabrikat: Iveco
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Husbil: Ospecificerad
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Ja det kan ju va rätt kul men inte på en husbil där man har kompenserat styrsevot med en en stor ratt av plast som är så tunn att man knappt kan greppa den. I vår bil (Iveco) så är ratten tunn och stor samt inget servo. Det hela gör att när man ska fickparkera med den så måste man ta i utav h-e och jag får faktiskt ont i fingrarna ett bra tag efter det. Någon tillbehörsratt som är grövre och har bättre grepp finns ju inte, bara mindre rattar fnns.
Har en son som spelar innebandy på elitnivån och han har en mycket greppvänlig gummitejp på klubborna, kan va nåt tänkte jag.. Hittade tejpen i sportaffären och lindade på den på ratten, snacka om skillnad! Nu behöver man inte ta kramptag om ratten längre, räcker med att bara ratta i princip. Det gick åt tre förpackningar a´129:- men det var det garanterat värt!
 
F

F.d. 1883

Guest
Tänk om Gynning,Siverstedt och en del andra blonda människor sett ditt råd tidigare,då hade dom nog sparat en hel del pengar för deras större rattar har nog kostat mer! Plus att jag nog tycker att deras rattar ser lite väl konstgjorda ut,din ratt är nog mer så att säga rätt storlek för din kropp eller bil eller hur ska jag uttrycka mig.....
 
F

F.d. 4879

Guest
Ja vad ska jag svara... Nej äkta vara är helt klart bäst och Ivecon är väl tyvärr utrustad lite för klent utrustad i jämförelse med resten av sin kropp. Det fick bli lite konstgjort och det fungerar bra i alla fall! *L*
 
Toppen