• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stolt över tagna kort kolla!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
För en gång skull så är man STOLT över kort man tagit,tur man digitalkamera för av 48 kort så blev 2 bra,får väl säga att jag aldrig lyckats med kvällskort innan.Det är ju roligt att lyckas ngn gång.
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Snyggt!! Är det Susanne som skriver och har tagit korten?!!
Inger

Motiven från??

:confused: :wink: :wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Ja det är Susanne vi var i Alingsås i Lördags en sväng då tog jag dessa kort,vad glad man blir då när man lyckas för en gång skull. Det är inte ofta ialla fall.Ha det bra Susanne
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Du,det finns det säkert:yes:.Kolla bara i fotogalleriet där finns ju massvis med superbra bilder:yes:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Hej Susanne. Med sådana bilder avstår jag utmaningen, hls Kurt.
:D :D
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Kanonkort va kul att fler upptäckte att kameran skulle med till Alingsås,det är väl kul att få till ett bra kort?:yes:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Hej Susanne!

2 bra kort av 48, låter lite..... Stativ gäller vid nattfotografering eller att man ställer kameran på ett stabilt underlag och använder självutlösaren. Min exponeringstid var fem sekunder!
Min f.d. särbo tog flera bilder på fri hand vid samma tillfälle och det blev inte lyckat.

Jappe (medlem i besserwisserklubben)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Nu var det så att 2 av dessa 48 kort var klart bättre en de andra man måste ju sålla annars så sparar man alldeles för mycket kort,stativ har jag men används ej så ofta.Man ska plåta en jädrans massa o sen kolla var som är bra o dåligt det här med slutar tider m.m är inte alltid så smidigt,annars så lär man sig ju inget,jag är ju bara en stackare som tar fram kameran alldeles för sällan.Susanne(fritidsfotograf):wink:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Håller med,på min kamera så stor allt på auto..vem skulle annars hinna med motivena:) men det gäller att både kamera och kortet är snaba och det är dom:) :music-icon:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Min brukar alltid stå på auto eller sport men till och med jag begrep att den skulle ställas om till manuell på kvälls o ljusbilder.Man lär sig så länge man lever.:rolleyes:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

Jag tror att de flesta digitalkameror klarar av att exponera rätt med autoinställningen, även vid nattfotografering. Min bild var tagen på "auto".
Jappe
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stolt över tagna kort kolla!

När man ställer på auto så vill ju blixten in o hjälpa till men en blixt som som medföljare på kameran räcker inte långt.Jag köpte en extern och det var skillnad.Men inte för sådana här kort .För det första så räcker inte blixten så långt och risk för överexponering.Testing testing med tider m.m.Radera sparara radera radera radera:p Ha det bra allihopa.
NU TYCKER JAG ATT VI LÄGGER LOCKET PÅ NÄR DET GÄLLER SVAR.
 
Senast ändrad:
Toppen