• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatslistan till annat kartprogram?

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Går det att ladda ner ställplatslistan som vi har här på forumet till ett annat kartprogram, exempelvis Sygic:s förnämliga kart/GPS- program som jag har fixat till min padda?
 
F

F.d. 14324

Guest
Jorå, vi har under några år skapat saker för att komma runt vårt relativt opraktiska upplägg med husbilsplatser i forumet och skapat olika filer för att på olika sätt kunna se platserna på en karta.
Under "Filer" uppe i menyn hittar man filerna och för Sygic heter de man använder Rupi: https://www.husbilsklubben.se/forums/resources/?prefix_id=10

Men du skriver "padda" och det får mig att tro att du har en Ipad, som jag minns det så fungerar våra filer bara i de androida varianten av Sygic.

En annan väg för en Ipad är då att installera poiviewer eller Maps.me, med nån av dem laddar man in filer och kan se platserna på en karta, därefter låter man Sygic, eller nån annan navapp, ta hand om själva navigeringen till platsen.

Mvh jocke
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Ställplatsfilerna fungerar inte i regionsindelade länder D, F ES, IT bl a i Sygic
 

Hackef

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Linköping
HBK-Nr
10056
Medlemskap
2024
Det är en IOS baserad Apple-IPad jag har, så då funkar det inte direkt i den förstår jag.
Men tack för svar, jag får prova den andra varianten med POIviewer.
 
Toppen