• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser eviga liv

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Då jag satt och kollade igenom en lång rad av tyska ställplatser inom områden dit sommarens kommande resa i alla fall delvis kommer att förläggas kom jag att fundera över varför ställplatser som är konstaterade som " icke längre existerande" fortfarande finns kvar i samlingen. Vore det inte bättre att dessa togs bort så fort som dess hädanfärd registrerats av någon uppmärksam medlem? Eller finns det en tanke bakom att ha dem kvar? I så fall vilken?

Mvh Staffan
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Då jag satt och kollade igenom en lång rad av tyska ställplatser inom områden dit sommarens kommande resa i alla fall delvis kommer att förläggas kom jag att fundera över varför ställplatser som är konstaterade som " icke längre existerande" fortfarande finns kvar i samlingen. Vore det inte bättre att dessa togs bort så fort som dess hädanfärd registrerats av någon uppmärksam medlem? Eller finns det en tanke bakom att ha dem kvar? I så fall vilken?

Mvh Staffan
Jag förmodar att du menar HBK's ställplatslista eftersom du lyfter frågan här. Vad jag förstått så tas ställplatsen bort om det rapporteras att den lagts ner så det gäller då att vi rapporterar om så är fallet. Om den trots allt ligger kvar som öppen beror det säkerligen på att ingen rapporterat eller att det missats av moderatorn. Det är mänskligt att fela.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Vår policy är att låta platserna ligga kvar upp mot ett år. Motiv
  • De kan vara tillfälligt stängda, och så att säga återuppstå (händer ibland, dock sällan)
  • Medlemmar som söker platsen för att de kanske tänker åka till den igen ska snabbt kunna hitta den och konstatera att den är stängd numera
Vi tar aldrig bort en plats, i princip, undantag kan förekomma.
Sedan kan vi missa i uppföljningen, det är inte så lätt att hitta dem i nuvarande husbilsplatsregister. Vi har dock gjort förbättringar/tagit fram hjälpmedel på senare tid. Vi har därmed bättre kontroll över surdegarna.

Vi gjorde rensningar nu senast i oktober, det finns medlemmar som påminner oss. :).
Men som sagt, nu har vi hjälpmedlen. Och som ni skriver - Det är dags för oss att ta ett ordentligt grepp om rensningen!
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Tack för svar BoEr. Ni gör ett bra jobb ni webbare, men menar ändå inte att det är fel att ta bort dem ur listan. Jag menar, finner man dem inte på listan, och de har varit funnits där tidigare, så borde man väl som medlem förstå att någonting har hänt.
Mvh Staffan
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
En liten korrigering/komplettering av det jag skrev att vi i princip aldrig tar bort platser:
  • Men vi flyttar dem förstås till HSU (Husbilsplatser som upphört) när de fortfarande är stängda efter "inkubationstiden", dvs cirka 1 år
  • I vissa lägen flyttar vi dem innan dess, t ex om man börjat bygga på platsen
 
Toppen