• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Nu är vi där igen , det finns en del som förstör för alla andra.

När jag passerade där så stod det husbilar på plats markerad Buss. Var skall då Bussarna parkera.
På platsen har det också enligt media tömts i naturen.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Läste i tidningen "min Husbil i Sverige" att det söks bygglov och andra tillstånd, för att bygga en parkering för husbilar i Kivik. den skall erbjuda 70 markerade platser enl Anand Andersson, projektledare i Simrishamn kommun.
Kanske är det någon som inte gillar detta? Och tyvärr som någon redan nämnt....många förstör för för sig själva och andra, genom att inte visa hänsyn och respekt. Ibland är det bra med lite ödmjukhet för att få det man vill :angel:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Vi är nu på väg att tangera och förhoppningsvis passera namninsamlingen som vill stoppa husbilar i Kivik.

Nu så här i påskrundetider slås jag av tanken att Kiviksborna kanske kommer att starta en namninsamling mot konstutställare i Kivik. De drar ju till sig en hel del bilburna turister och konstintresserade :rolleyes: .

Klockan 18:28: Nu har vi passerat husbilsstopparna!!! Tack alla som skrivit under hittills.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Det finns inget att förklara, han startar en namninsamling och har då valt att ta på sig den offentliga tröjan , jag har bara sammanställt informationen.... alla uppgifter är offentliga och hämtade från våra vanligaste informationskanaler...

Sen att det är påsk är väl inte mitt fel? jag föddes 1974 år efter killen som ni nu firar eller vad det nu ni gör.

Men ni som brukar vara i Kivik kanske kan utifrån informationen avgöra hur pass påverkad han / dom blir av 60 nya husbilsplatser, påverkas han eller är det bara en "gnällig" dansk ?
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

..........
Hushållet äger två fordon. Det senaste tillskottet är en 16 år gammal ljusgrå BMW 523I/5 MJ00 som införskaffades i juni 2015. Man äger även en 14 år gammal ljusgrön VOLVO C + XC90.
.................

Han hänvisade till miljöaspekten. Hur miljövänliga är dessa bilar?????
:(:swoon:
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Nu spårar det ut vad är nästa en publicerad UC eller vad vederbörandes barn heter.
Hallå vi har faktiskt rätt o stå för något i Sverige utan att man för den saken skull tycker samma.
Att inte visa respekt trots meningsskiljaktigheter losar vi själva på.
Skriv på eller mot argumenta i sakfrågan.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Jodå, jag har skrivit på, trots att jag aldrig besökt Kivik!

Men hur påverkas denna Peter utav 60 nya husbilsplatser?

Se det från båda sidorna, det kan vara på hans garageinfart som dom planeras och den behöver han ju till sin Bmw & Volvo... Hur påverkas han? är detta en stor sak precis i hans närhet eller är det något i "andra änden av stan" ?
Hade jag fått 60 nya husbilsplatser precis utanför mitt köksfönster som jag precis betalat 5 miljoner för så skulle jag förmodligen också ha synpunkter...
Södergatan 25, jag vet inte hur den adressen ligger i förhållande till den planerade ställplatsen.

Eller är det bara gnäll? han har ju inte riktigt torrt på fötterna, när han skriver:

-Husbilsägarna följer inte regler om bl a toalettöminng och tömmer det ofta i naturen
OM detta stämmer så är det väl bra att få ordning och reda på detta och ordna med tömning & fyllning samt parkering i form av en ställplats...

-Kivik bör förbli attraktivt för turismen
JA det är ju precis det han vill som han försöker motverka!

-Miljön påverkas av avgaser.
OKEJ, så nu bryr han sig....
Hushållet äger två fordon. Det senaste tillskottet är en 16 år gammal ljusgrå BMW 523I/5 MJ00 som införskaffades i juni 2015. Man äger även en 14 år gammal ljusgrön VOLVO C + XC90.

-Det är av allmänt intresse att Kivik blir bilfritt.
DET har jag väldigt svårt att tro... Han behöver nyttotrafik för att få mat på bordet, bensin i tanken, möbler etc... utöver detta så tror jag att han vill kunna använda sina bilar...

OSV:

Sen att jag missade att maskera telefon o e-post , sorry mitt fel, men det är enkel Copy / Paste som ligger bakom.
Återigen alla uppgifter är helt offentliga, Hitta.se, uppgifter.se, Facebook.com, osv. det enda jag gjort är att sammanställt dessa på ett överskådligt sätt så det går lättare att "lära känna" sin motståndare.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Jag har också skrivit på Men vad Peter har för bilar o för beläggning på sin uppfart Det tycker jag är upp till honom. :)
Tänk om vi skulle kolla upp alla som inte tycker samma här på forumet som inte tycker samma. För mig är det vore skrämmande. Men tydligen gör vissa det.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?

Jag har också skrivit på Men vad Peter har för bilar o för beläggning på sin uppfart Det tycker jag är upp till honom. :)
Tänk om vi skulle kolla upp alla som inte tycker samma här på forumet som inte tycker samma. För mig är det vore skrämmande. Men tydligen gör vissa det.

Du missar den detaljen att han faktiskt KAN ha anledning att "gnälla" , Ja husbilister är inte en homogen felfri grupp, det finns rötägg även bland oss... precis som i det övriga samhället, det krävs fortfarande inget särskilt godkännande från länsstyrelsen för att få köpa en husbil, KAN det vara så att han är väldigt utsatt , KAN det vara så att han varje dag ser någon som "skiter i allt" ?
JAG vet inte, jag vet fortfarande inte hur han bor i förhållande till den planerade etableringen.
Då kanske någon som är bekant med omgivningen kan kolla detta och sen kan man starta en dialog, men då gäller det att man vet vem man pratar med så man kan föra samtalet på rätt nivå.
Redan nu har jag presenterat några utav Peters argument och ganska snabbt kan jag utifrån hans bakgrund såga några av dom.

Och återigen, alla uppgifter ÄR offentliga...
Det här blir mitt sista bidrag i den här tråden... Då jag blivit missförstådd från början och det verkar vara omöjligt att reda ut.
 
Toppen