• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats Helsingborg ingen ström

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Priset nu på vintern är 300 istället för 250 på sommarhalvåret på grund av att mer ström går åt. Problemet är bara att säkringarna löser ut hela tiden, systemet är inte anpassat för att bilarna värmer upp med el, pinsamt! Får se vad hamnkaptenen säger imorgon.....
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Priset nu på vintern är 300 istället för 250 på sommarhalvåret på grund av att mer ström går åt. Problemet är bara att säkringarna löser ut hela tiden, systemet är inte anpassat för att bilarna värmer upp med el, pinsamt! Får se vad hamnkaptenen säger imorgon.....

Det är inte så att det är jordfelsbrytaren som löser ut?

MVH
Hans
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Har man garanterat obegränsad ström, eller är det bara så att användarna försöker ta ut för mycket?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Regner med at det er som endel andre steder 6A for hver kontakt eller 10A for hver stolpe. Ser ut til å være standard på de ferdige stolpene som finnes på markedet. Og selvfølgelig lås på lokket over sikringene.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Inga säkringar har löst ut, bara ingen ström, alla anslutningar på vinterställplatsen är med 10 A avsäkring..
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Den plats man under vintern använder ligger öster om hamnkontoret då ordinarie platsen åter ockuperas av upptagna båtar. Pratade med chefen Jan Persson idag innan vi åkte och enligt honom planerar man nu att även på vinterplatsen ansluta skåp med 16 A avsäkning. För principens skull begärde jag tillbaka kostnad för utebliven el, inga problem....
 
S

Sören-6830

Guest
Den plats man under vintern använder ligger öster om hamnkontoret då ordinarie platsen åter ockuperas av upptagna båtar. Pratade med chefen Jan Persson idag innan vi åkte och enligt honom planerar man nu att även på vinterplatsen ansluta skåp med 16 A avsäkning. För principens skull begärde jag tillbaka kostnad för utebliven el, inga problem....

Gillar när man försöker göra något åt saken i stället för att bara klaga.
 
Toppen