• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ställa på under en kort period under vintervilan

F

F.d. 11293

Guest
hur funkar detta?
jag har ställt av husbilen under vinterhalvåret o fått rest pengar tillbaks från vägverket o försäkringsbolag, sedan får jag för mig att ställa på den fred- söndag en vacker vinterdag, kommer det en faktura på 3 månader ifrån vv som jag sedan får rest till baks eller får jag en fakt. på 3 dagar, o samma fråga gäller då försäkringsbolaget cc där jag betalar helår, kommer det en faktura på 1 år :swoon: o sedan restpengar till baks?
:)
 
J

Jarn

Guest
Sv: ställa på under en kort period under vintervilan

Jag har gjort som du tänker, men det var en dryg vecka jag ställde på den.
Jag fick betala skatt för den perioden, det är max 4 månader eftersom det är uppdelat på tre perioder per år. Det kan också vara betydligt mindre, beroende på när i just din skatteperiod det sker.
Påställningsavgift 50:- tillkommer.
Försäkringen fick jag också betala för ett år, sedan tillbaka pengar igen efter några veckor. Likadant med påställningsförsäkringen, trots jag bad dem att den skulle vara aktiv så jag slapp krångla med den, men det gick inte.
 
Toppen