• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sportfiskemässan

F

F.d. 55258

Guest
Sv: Sportfiskemässan

Hej alla fiskare
Visst är det märkligt att samma helg som Sportfiskemässan pågår på Elmia i Jönköping så hålls Flugfiskemässan i anslutning till Vildmarksmässan I Stockholm (Älvsjö)?!
Är det mässkrig?
-
För övrigt så går isen nog upp i dag på sjön här utanför mitt fönster...

Anders Witt
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Sportfiskemässan

:cool: Tjena loomis, såg att du och grabbarna ska till mässan, om det är så att du har lust och intresse, skulle du vilja höra med säljarna om billigaste priset på en Loop lina med kort klump. Mitt spö är ett= SAGE Graphite 3 790 RPL # 7 line 9" 3 1/8 OZ . Du kan be om telefon nr så att det eventuellt går att beställa. OBS det är inget tvång.
Tjinge ling. HP.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Sportfiskemässan

Är det en vanlig wf (weight forward) som du tänkt dej eller är det någon specialtapering?
Är inte så bevandrad i Loop's linor eftersom dom är så j-a dyra. Har en Long Distance och grabben kör med Opti Stream. 800:- för en lina är för mycket. Dom flesta tillverkas på samma ställe. Jag kör mycket med 100-kronorslinorna från Dan Tackel http://www.dan-tackel.com/. Bra linor men som kan ha lite färgfel eller andra skönhetsfel. Då har man råd att byta lite oftare. Någon sa att dom var av fabrikat Mill's. Dan har haft rea på Loop's grejor ett tag nu, kolla på länken om det finns några linor kvar!
Jag har teflonminne som dom flesta i min ålder men jag ska försöka komma ihåg att kolla på lina!
fiske.gif

Stavar illa gör jag också så jag var tvungen att rätta. ;-)
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Sportfiskemässan

:cool: Ja du Loomis det är tyvärr så att Linan som jag söker är oxå en Loop Optistream VF 6
Frågan är om det går att få ett bättre pris än 800 kr.
Hälsningar Hasse.
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Sportfiskemässan

Hej alla fiskeentusiaster.
Vår son Mathias Schönberg ställer ut på mässan. Besök Västkustens fiske & guidning och diskutera trollingfiske och annat fiske på västkusten eller i Vänern.
Om du inte tänker besöka mässan kolla på http://www.sportfiske.org
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Sportfiskemässan

:cool: Ja du Loomis det är tyvärr så att Linan som jag söker är oxå en Loop Optistream VF 6
Frågan är om det går att få ett bättre pris än 800 kr.
Hälsningar Hasse.
Jag har inte bytt skepnad men frugan som betalade blev aktiverad men inte jag.:mad:
Jag loggar in på hennes nu så får vi se hur det blir. Jag kan skriva hur dumma saker som helst nu och då är det hon som får på tafsen.
klinganz och loomis har husbilen ihop, även tidningen sedan 37 år tillbaka.

Du vet väl ett det finns en Opti Stillwater också? Den är avsedd för lite längre överhandskast i sjöar och större vatten till skillnad mot Optistreamen som är ruskigt bra till kortare underhandskast i mindre strömmande vatten.
Detta visste du säkert redan.

Jag ska kolla vad dom har för mässpriser på nämnda lina.
Nu är det dags att vila sej en stund om jag ska orka gå på mässan en hel dag.

/loomis
fiske.gif
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Sportfiskemässan

Hasse P !
Såg att du hade ett #7-spö!
Ska du verkligen ha en #6-lina då?
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Sportfiskemässan

:cool: Jäsp, ja loomis det är så här att vi har hållit på att provkasta olika linor och kommit fram till att det är det bästa för jag har 2 st spön som linan ska gå till, jag har ett flugspö som jag använder som båtspö, alltså som är i båten för det mesta och är lite av vardagsspö, så tanken är att jag skifter rullen mellan spöna.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Sportfiskemässan

:cool: JÄSP JÄSP. Glömde att säga att det andra spöt är 6-7.
snark ssssssnnnnaaaaarrrrrrrrrkkkk.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Sportfiskemässan

:cool: JÄSP JÄSP. Glömde att säga att det andra spöt är 6-7.
snark ssssssnnnnaaaaarrrrrrrrrkkkk.
Nu är jag loomis igen och aktiv.
Hemma igen och ett antal 1000-lappar fattigare!
Kollade med alla som sålde loops linor och den billigaste var 745:- hos Wollmars i Borås!
Inga mässpriser utan ordinarie, sa han. Köpte mina andasvadare där för dom var billigast.
Dom har en hemsida som du kan kolla på: http://www.wollmars.com/
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Sportfiskemässan

:cool: Man bugar och Tackar för visat intresse Loomar, det var vad jag förstog att det inte gick att få någe bättre pris, så det är väl bara att lätta på lädret,och sätta korsdrag i facken.MVH Hasse.P
 
Toppen