• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sparkcykel

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Funderar på att införskaffa en sparkcykel till mig själv.

Är det någon som har med sig sparkcykel (för vuxna) i husbilen?
Synpunker på det?
Någon som vet var jag kan köpa en sådan till bra pris?
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Sparkcykel

Jag har två st. den första var perfekt att åka på stora hjul och batteridrift som gick ganska länge hade med mej den till Gran Canaria,efter 40 mil gick elektroniken sönder så den bara står eftersom importören lagt ner kostade 7000kr.
I somras köpte jag en bra vuxenskoter säljs på xxl den dyraste av de de har och klarar 100kg, fungerar mycket bra väger strax under 5kg och tänker ta med den på flyget om det blir någon vinterresa. Om underlaget är någorlunda jämnt klarar man med lite träning längre distanser lätt man kan se den som ett mellanting mellan cykel och att gå.
Några kilometer för att handla går bra och man kan ju ha tunga kassar på styret eller ryggsäck. Min heter M-CRO är tillverkad i shweiz kostar ca 1400 ny och värd varenda krona finns ju billigare på biltema men inget jag rekommenderar.
Har den i husbilen tar ju ingen plats och går lätt att fälla upp.
Produkte - micro-mobility.com
 
Toppen