• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien

F

F.d. 22252

Guest
Blir ju mycket körtid på den korta vistelsen, billigare och enklare att flyga om man har kort om tid. Man kan inte räkna med lika långa etapper som hemma eftersom det är mycket trafik. Ger man sej inte upp på höglandet går det ju bra med sommardäck men tyskland har ju lag på vinterdäck vid vinterföre.
 

Växjö Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
398
Kommun
Växjö
HBK-Nr
25247
Medlemskap
2021
Man kan ju köra olika sträckor om dagen beroende på vad man vill nå. Personligen så rullar jag gärna 100 mil om dagen och detta är inga problem om man känner till trafik förhållanden i d olika länderna. Har åkt Sverige Spanien massor med gånger i både personbil o lastbil. Tanken är att åka ner o mysa o ha d skönt i Spanien alltså transport sträcka som i sig kan ge mycket. Alla e vi olika . Ha d gött där nere o mys på så mycket ni kan
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Tror ni att man måste boka campingplats eller ställplats jag tror det inte är fullt då många åker hem vid den tiden
Jag tror inte ni behöver boka. Däremot bör ni kolla upp så att det är öppet om ni vill stå på camping. Jag kollade Acsicampingarna i området vid Lloret de Mar och de flesta öppnade först en bit in i april. Annars rekommenderar jag er att skaffa ett ACSI kort om ni vill stå på camping. Max €20 inklusive allt per natt.
 
Toppen