• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Som endast HBK intresserad.

F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Nä jag har inget mot gamla!!! men det känns som det e dom som gnäller...som har varit medlemmna längre,att man e mer erfarna och stolta, att man har inget att göra här som ny och ung och oerfaren. XXX alla vi har varit unga.....
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej...kan inte riktigt förstå varför det ska bli en så hetsig debatt utav detta. Har följt denna tråd i bakgrunden men blir förundrad över varför det ska ta så stora proportione
r.
Sakfrågan är ju bestämd på senaste årsmötet, låtväl kan tyckas att det tagit lite väl lång tid för styrelsen o komma med ett beslut ang tidsgränser o åtkomlighet. Men de har ju faktiskt fått mandat för att komma till ett beslut om detta ärende.

Vill bara nu som enskild medlem framföra min syn o tyckande om denna tråd o några snarlika diskussionstrådar.

Enkelt uttryckt så ska ju inte en intresserad ha full tillgång till forumet, men det är jag övertygad om alla är helt införstådda med, så vad är det "vi" träter om ?

En hundring hit o dit ?...tror jag knappast utan mer på vad det är som ska tillåtas för intresserade att ha tillgång till.

Kanske där vi alla ska lägga fokus på o invänta styrelsens beslut, för att därefter i laga ordning föra dessa sakfrågor vidare om vi har en annan uppfattning än ett styrelse beslut.

Då återstår ju bara att var o en som inte är nöjd får vackert ta skeden i mun o framföra sina synpunkter i en motion till nästa årsmöte.

Tyckande o vilja ska vi alla ha, medlem som intresserad...men vi måste också ha en valfrihet om vi vill vara medlem, men då också självklart aceptera att vi inte har full tillgång till alla forumets delar men även mötas med respekt o vänlighet. Självklart har väl många utav de intresserade en masssa att tillföra HBK samtidigt som de har en massa nytta av alla medlemmars erfarenhet o kunskap, men det är inte där kärnfrågan är enligt mig.

....så vad är det vi "tjabblar" om ?


Mvh

Pekka
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Vi hälsar alla nya och unga mycket välkomna hit som medlem eller intresserad. Även dom som har några år på nacken ska självklart känna sig välkomna. Detta är en intresseklubb för dom som har eller tänker skaffa sig en husbil.

Som synes har vi ett lågt nummer och "hög" ålder. Husbil har vi haft sedan 1997 och där ligger vi risigt till. Det finns många här som har haft husbil mycket längre. Men vad som är viktigt är att vi respekterar varandra antingen man är medlem eller intresserad. Vi älskar ju livet med husbil och det är det som förenar oss.

Eva (snart 63 år ung)
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som tillsynes, om man e intresserad hbk har man ingen tillträde här.det har ju kommit till svars här....
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

XXXXX tjatter,va stolta o glada, för det vad bilen ger er!!!! strunta i vad andra tycker o tänker , gammal eller ung, tycker det e så XXXXX barsligt att dom gamla o erfarna e så nedlåtnande, medlem eller ej, har det nån anmärkning?XXX njut av livet, vi e bara här nu, vem vet vad kommer imorgon...det måste ju vara nåt som har hänt tidigare i livet som man e så XXXXX negativ!? det du har nu kanske du inte har imorgon!!!!

Hallå Honken! Tycker dina åsikter är uppfriskande..., men jag hoppa att du inte tycker det är för mycket begärt att du vårdar språket lite? Forumet är en gemensam arena där alla ska känna sig bekväma.

Hälsningar
Krister N
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

*Ja man får ju bara smutskastning*


???...o var tycker du att jag ska leta efter den smutskasting du säger dig ha fått utstå ?
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag ska vårda mitt språk... ber om ursäkt för det,och nä inte mig utan alla som känner sig dåligt bemötta här det var det jag menade.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Ok...nu förstår jag dig bättre, tycker också som de allra flesta kan hålla med om att vi ska ha en vänlig ton här. Medlem som intresserad...

Tack för din förklaring.



Pekka
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag ska vårda mitt språk... ber om ursäkt för det,och nä inte mig utan alla som känner sig dåligt bemötta här det var det jag menade.

Bra jobbat Honken och välkommen som medlem förresten. Visst mår vi bra av lite föryngring och det är inget som jag bidrar med! :)

Krister N
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Ja tycker att det har varit mycket gnäll om ej medlemar,vilka som får skriva, och hur länge, öppet forum punkt slut. att man som medlem får tillgång till mer e självklart, det e väl det som gör en klubb till en klubb, att man betalar för en tjänst.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.775
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag tycker det är bra att vi har Intresserade. Tom mycket bra. Men att andra har en annan uppfattning är inte gnäll. 5000 medlemmar och massor av intresserade kan inte ha lika uppfattning. Det är det som gör HBK så spännande!
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Tack, föryngring eller ej, ni fattar vad jag söker.... jag e 33 år ung, men jag har varit med förr, har varit med föräldrarna i Paris 2 gånger med husbil och vagn, och alla länder där i mellan,så jag har lite erfarnehet.
 
F

F.d. 12681

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

uppfattning ,och påhopp om att ej vara medlemna e sak för sig.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej jag är 58 år och min man är 65 år vi har köpt vårt livs första husbil i okt.2008 och är totalt noviser på detta område. Man behöver alltså inte vara ung för att vara oerfaren tvätom så har vi fått många goda råd även från dom som är 25 år yngre än oss här på HBK forumet.
Tackar och tar emor alla goda råd och läser allt som verkar intressant utan att första kolla om det kommer från en Intresserad eller Medlem blir lika glad ändå. Beslut om hur klubben drivs får dom besluta om på årsmötet och sen följer vi det. Om något i våra ögon verkar felaktigt så lämnar vi in en motion till årsmötet.
Nöjda och glada HBK:are som med stolthet bär loggan och nr på bilen.
Nu blir det trav så tack och hej.
MVH Gunilla
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Dax att bli åskådare! Jag har läst genom denna tråden (och den har blivit lång..), efter det som inträffade förra veckan. Då blev jag och några andra föremål för alltför kritiska kommentarer av 3 webbar. Om det bara varit 1 web, så hade jag nog inte reagerat, men när 3 gör samma typ av angrepp så är det samma som ”gult kort”. Ingen av dessa 3 hade bakgrunden till mina svar till frågeställaren. Antalet supportertack i detta sammanhang kändes heller inte bra för min del. När man sen kollar längre ned i tråden, så är "tacken" färre. Det gäller förstås att ”tacka” på rätt plats, så man inte syns på fel ställe! Att skriva under Markisen, innebär att alla på Internet under mycket lång tid har tillgång till det som skrivs. Andra platser inom HBK är inte lika offentligt.
Jag blev mycket besviken, valde att vänta en vecka, men tyvärr, min besvikelse kvarstår och jag tar konsekvenserna av detta. Jag tar sällskap av dom som redan finns på åskådarbänken och slutar skriva i HBK. Jag kan förstås vara kvar som medlem eller övergå till att vara Intresserad - på livstid. Den sista meningen ironiskt menad, eftersom det är ointressant och de flesta intressanta meningsutbyten sker på annan plats i forumet.
Hälsningar
Esbjörn
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

anser att intresserade är mycket välmomna på vårt eminenta forum , men....att de som är intresserade bara skall få vara "intresserad" under en begränsad tid, eventuellt 6 månader. Efter denna "intressetid" fattar vederbörande ett beslut, JA JAG ÄR INTRESSERAD AV ATT VARA MEDLEM I HBK OCH BETALAR GLADELIGEN IN DENNA LÖJLIGT LÅGA KOSTNAD, eller nä, detta är ingenting för mig!! Tycker att många "intresserade" har bjudit på mycket intressant material och vill gärna se mer. De som varit "intresserad" mer än en viss tid och inte fattat beslut i frågan borde avstängas. Har man råd att köpa en husbil har man efter en hyfsat lång betänketid råd att bli medlem eller ta beslut att MAN INTE VILL BLI MEDLEM.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag tror inte att det handlar om pengarna, att vissa intresserade inte blir medlemmar för att det kostar hundra kronor, jag tror att de som bara vill vara intresserade inte är intresserade av klubbträffar eller ställplatser, utan bara vill vara forummedlemmar för att kunna skriva/läsa inlägg.
Istället för intresserad borde det kanske heta forummedlem, att man automatiskt övergår till detta efter en viss tid som intresserad om man inte gått med som fullvärdig medlem. Kanske med fler begränsningar än intresserade?
 
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Illavarslande de här, de pekar åt samma håll. som de som hände i MHCS..
:mcride::music-icon::music-icon:
 
Toppen