• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Som endast HBK intresserad.

F

F.d. 24707

Guest
Då jag skrivit några inlägg och kanske lämnat ett par tips och så under avdelningen "Under markisen" först och främst och gjort en del förfrågningar kring angående ett ev. husbilsköp i framtiden så ansåg jag att detta var ok att göra under den öppna avdelningen "Under markisen". Jag ställer nu en direkt fråga till styrelsen.

Har läst reglerna, förstått och agerat efter dessa. Har jag gjort något fel?
Tydligen så får man inte ställa för många frågor under en kort tipsperiod enligt vissa medlemmar utan att betala för sig och man är husbilslös.

Såg fram emot ett eventuellt medlemskap i framtiden då en husbil inköpts. Men nu vet jag inte längre om det är aktuellt längre.

Tack för denna tid till de medlemmar som har bemödat sig att besvara en endast HBK intresserad.

Styrelsen har mitt fulla förtroende att gå in i mitt konto och radera alla mina uppgifter och läsa den post som finns där.
¨
Hej då.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej Larzan

Tror jag har läst, nästen alle dine indläg och besvarelser :)

Ingan fel i nogla af dom, kunne tyvärr se, at i et af dina sidste indläg, var lite kommentarer, om inta du snart, skulle bliva fullmember :):).

Dissa kan tolkas negativt ( hoppas det var for skoj, dom skrev sådan ), men også positivt :) for hvis jag havde skrevet disse kommentarer, var det for at du var en gubba, jag gerne så som member.

Så Larzan, her kommer det :):):)

Var det inta på tide du blev fuldgyldigt member, da jag synes dine indläg och besvarelser, kan berige HBK forum, hoppas at du seriöst vil overveje detta !!!!

Hälsninger

Carnival HBK 4278
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jo men om man skulle gå efter alla som gnäller så skulle ju klubben utrotas med tiden , jag tycker att du skall härda ut och ta det lilla onda med allt det goda som finns här .

Förhoppningsvis är det inte samma gnäll när och om man träffar dom i verkligheten .

Med sen är det så också att för den 100lappen som medlemsskapet kostar så kommer man åt sidor som annars är spärrade , men du får ju vara HBKintresserad hur länge du vill , valet är ditt ..
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

HBK växer så det knakar, det gör att det finns olika åsikter i alla frågor. Också om hur länge man kan vara intresserad utan att bli medlem.

I dagsläget gäller att det inte finns någon tidsgräns.

Det finns en del som tycker att detta bör ändras och andra, däribland jag, som framhärdar att det skall fortsätta som det är nu.
Personligen kan jag inte se någon vinst med att begränsa tiden, om vi nu inte vill strypa medlemstillströmningen.

Man kan också välja att se påpekanden om medlemskap på två sätt, dels så som du gjorde. Men också så som Carnival påpekade; en uppmuntran (om än lite klumpigt uttryck) om att bli medlem så du kan ge och ta i alla delar av forumet.

Som det sagt så många gånger, humor är svår i skriftform och ironi i stort sett omöjlig.

Så stanna du kvar som intresserad och ta beslut om medlemskap om och när du känner att det är dags. Låt inte enskilda inlägg överskugga all nytta du hittills haft av forumet. För om jag tolkar inlägget rätt anser du att du haft stor nytta av HBK också...

//Stefan
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Det är beklagligt att en Intresserad inte vill vara med på forumet längre på grund av att några medlemmar uttrycker en åsikt om att begränsa tiden för att vara forummedlem. Frågan om tidsbegränsning för Intresserad har varit uppe till och från här på forumet. Tyvärr verkar det ibland som att det är just de som sitter inne med mycket kunskap eller ställer många frågor inför ett eventuellt husbilsköp som angrips mest. Detta är tråkigt eftersom risken är stor att den Intresserade lämnar forumet och därmed går en potentiell medlem förlorad.

Frågan har behandlats på årsmötet 2009 och då beslutades att det inte skulle råda någon tidsbegränsning. Jag uppmanar därför alla att ta hänsyn till detta beslut och följa det. Ett årsmötesbeslut gäller till annat beslutas på något följande årsmöte. De med avvikande åsikt kan lämna in en motion till kommande årsmöte.

/Michael, medlem
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Som endast HBK intresserad.

Larzan! Lite ofog får man tåla, så farligt var det väl inte? Ibland blåser det lite kring öronen här, men det blir sällan några större stormar! Jag har noterat din profil och fått intrycket att du har en hel del att bidraga med! Så, kom igen nu och stanna kvar hos oss som intresserad eller medlem, spelar ingen roll. Medlemsskapet ger dock vissa fördelar, onekligen. Sov på saken!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Som endast HBK intresserad.

Så rätt du tänker
så stort du gör
när du information oss skänker
som sig bör
på denna sida
så sluta lida
skaka bort förtreten
strunt i gnetigheten
stanna kvar hos oss
kom igen och kom loss
flera inlägg vi väntar på
låt ej detta gå i stå
skriv på som bara den
tänk på att i framtiden
när du åker i din husbil
många långa sköna mil
och du träffar oss andra
slipper du dig klandra
om du fegar ur
vilken himla tur
att du stannade kvar
och hur lätt det var
att komma över smäleken
och börja inse vad kärleken
till denna vackra klubb oss ger
så stanna kvar hos oss, jag ber!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej Larzan
Det är klart du ska vara med.
Lite skit ränsar magen, som Farmor sa.
Kasta in Hundringen och var kvar, och få tillgång till allt här på HB.

Vad har du tänkt dig för husbil?
/Vidhem
 
F

F.d. 27075

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

hej det är inte den där hundralappen,det hänger på ,men som intreserad,ser man ju hur man blir bemött,och som intrerserad kan man även tillföra saker tillklubben,men blir man bemött dåligt saknas intresse,men som sagt synd att det ska vara så,för att några få vill göra sej så ducktiga ,att dom förstör intresset att medverka ,och klubben missar kanske mycket på det ,Mvh finnkoling
 
F

F.d. 24707

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som sagt JAG HAR läst reglerna. Det står ingenstans om längd på intressetid eller maximalt antal inlägg innan medlemskap. Däremot står det om att man inte har tillgång till alla avdelningar. Fine, låt vara så.

Tror dock det behövs någon form av gult/rött kort system till medlemmarna att kunna ge varandra där moderatorerna/styrelsen avgör framtida medlemskap.
Ett visst antal gula kort leder till avstängning ifrån medlemskapet. (=Rött kort)

Ursaxat från PM inkorgen ifrån ett fåtal medlemmar.
# "Det är ett renlighetskrav",
# "inte vara medlem tycker jag är dålig stil"
# "Det är fan otroligt att man kan surfa runt och fråga massa saker här utan att vara medlem"
# "måste man starta med att betala medlemsavgift, annars är man på utanför"
# "hade jag fått bestämt så skulle inte det gå men nu gör jag ju inte det"
# "du är ganska ensam"
# "lätta på lädret nu"

Tycker det är synd att ett fåtal ska förstöra för andra.
Vilket välkomnande!
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Finnkoling!
Jag har förgäves letat efter något inlägg som enligt min uppfattning på något sätt är "fientligt" mot dig. Tvärtom verkar det som om man försöker få reda på vad som egentligen hänt för att kunna dra erfarenheter av det som du varit med om. Det övergår min horisont hur du kan ha fått uppfattningen att någon/några inlägg skulle vara "fientliga"...

Personligen är jag enbart tacksam för att du berättade om din erfarenhet och ju mer man får klarlagt vad som hänt desto bättre kan man skydda sig. Förhoppningsvis.

Hälsningar/Kjell :D
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Som endast HBK intresserad.

............
Tycker det är synd att ett fåtal ska förstöra för andra.
Vilket välkomnande!

Jag tror de flesta håller med dig och det inget bemötande som någon skall behöva uppleva. Anledningen till varför man väljer att inte bli medlem kan ha olika orsaker.

Hjälp oss med att hålla rent från dessa påhopp genom att vidarebefordra nämnda PM och e-mail till styrelsen via "kontakta oss". Att bara påstå att du fått dessa PM utan att styrelsen ges möjlighet att på något sätt agera gör ju inte situationen bättre.

Bara vetskapen om att styrelsen blir informerad, kan avhålla dem och andra att fortsatt göra dessa "påhopp".
 

Kennta o Tiina

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Boden
HBK-Nr
3071
Medlemskap
2022
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag tror de flesta håller med dig och det inget bemötande som någon skall behöva uppleva. Anledningen till varför man väljer att inte bli medlem kan ha olika orsaker.

Hjälp oss med att hålla rent från dessa påhopp genom att vidarebefordra nämnda PM och e-mail till styrelsen via "kontakta oss". Att bara påstå att du fått dessa PM utan att styrelsen ges möjlighet att på något sätt agera gör ju inte situationen bättre.

Bara vetskapen om att styrelsen blir informerad, kan avhålla dem och andra att fortsatt göra dessa "påhopp".
Det verkar finnas några poliser i klubben:wideeyed:
 
F

F.d. 27075

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

har alldrigt nämt fientligt,men spydiga komentarer,så att man skulle vara skulle vara dum i huvet o inte begripa något,men som sagt många bra medlemmar,men det är det dåliga som förstör,och när dom visste så mycket,inte kunde ge lite råd när man planerade sin resa,och folk som skulle åka o kunde alla bra vägar o ställen kunde ju givet lite tips,och när jag berättar så verka det ju omöjligt att det kunde vara så så därför tog jag bort mina mesta svar,och som sagt problemen återstår att lösa,Mvh finnkolingen
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som sagt JAG HAR läst reglerna. Det står ingenstans om längd på intressetid eller maximalt antal inlägg innan medlemskap. Däremot står det om att man inte har tillgång till alla avdelningar. Fine, låt vara så.

Tror dock det behövs någon form av gult/rött kort system till medlemmarna att kunna ge varandra där moderatorerna/styrelsen avgör framtida medlemskap.
Ett visst antal gula kort leder till avstängning ifrån medlemskapet. (=Rött kort)

Ursaxat från PM inkorgen ifrån ett fåtal medlemmar.
# "Det är ett renlighetskrav",
# "inte vara medlem tycker jag är dålig stil"
# "Det är fan otroligt att man kan surfa runt och fråga massa saker här utan att vara medlem"
# "måste man starta med att betala medlemsavgift, annars är man på utanför"
# "hade jag fått bestämt så skulle inte det gå men nu gör jag ju inte det"
# "du är ganska ensam"
# "lätta på lädret nu"

Tycker det är synd att ett fåtal ska förstöra för andra.
Vilket välkomnande!

Jag har med stor behållning läst och diskuterat med Larzan under ganska lång tid på andra forum. Jag har också på ett mycket positivt sätt blivit modererad och coachad av Larzan i samma sammanhang. Vi snackar här om en mycket kompetent och energisk forumprofil som kan tillföra mycket till HBK.

Jag vet varför Larzan tvekar och jag blir uppriktigt förbannad när ett fåtal försöker sänka ribban på detta i övrigt utmärkta forum.

Stå på dig Larzan och bli kvar. Du behövs. Oavset om du väljer att bli medlem eller fortsätta som intresserad. Du har mitt fulla stöd.

Krister N
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Jag har med stor behållning läst och diskuterat med Larzan under ganska lång tid på andra forum. Jag har också på ett mycket positivt sätt blivit modererad och coachad av Larzan i samma sammanhang. Vi snackar här om en mycket kompetent och energisk forumprofil som kan tillföra mycket till HBK.

Jag vet varför Larzan tvekar och jag blir uppriktigt förbannad när ett fåtal försöker sänka ribban på detta i övrigt utmärkta forum.

Stå på dig Larzan och bli kvar. Du behövs. Oavset om du väljer att bli medlem eller fortsätta som intresserad. Du har mitt fulla stöd.

Krister N
Tyvärr är inte Larzan ensamen, men Larzan är nog en aning smidigare än jag. Jag blev heligt förbannad när jag dök på detta första gången här, har använt forum både inom It och annat men har aldrig någonsin mött maken. Att ni dessutom är en klubb är ju ännu mer anmärkningsvärt. Finns bara ett ord ILLA!!!
 

Gillis & Ankie

HBK Medlem
Inlägg
199
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5101
Medlemskap
2023
Sv: Som endast HBK intresserad.

Då jag skrivit några inlägg och kanske lämnat ett par tips och så under avdelningen "Under markisen" först och främst och gjort en del förfrågningar kring angående ett ev. husbilsköp i framtiden så ansåg jag att detta var ok att göra under den öppna avdelningen "Under markisen". Jag ställer nu en direkt fråga till styrelsen.

Har läst reglerna, förstått och agerat efter dessa. Har jag gjort något fel?
Tydligen så får man inte ställa för många frågor under en kort tipsperiod enligt vissa medlemmar utan att betala för sig och man är husbilslös.

Såg fram emot ett eventuellt medlemskap i framtiden då en husbil inköpts. Men nu vet jag inte längre om det är aktuellt längre.

Tack för denna tid till de medlemmar som har bemödat sig att besvara en endast HBK intresserad.

Styrelsen har mitt fulla förtroende att gå in i mitt konto och radera alla mina uppgifter och läsa den post som finns där.
¨
Hej då.
Vet inte vad det handlar om riktigt? Men stanna kvar och bry dig inte om vad en del skriver.:confused: Här är vi alla lika medlem blir man när man kollat runt lite och se vad det är som hobbyklubben erbjuder Så än en gång stanna kvar! det är bara en liten del som inte fattat meningen med husbilslivet.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Larzan
Bra telefon nummer du har.
Det finns ju ett gammalt ordspråk:
Den man ÄLSKAR agar man.

/Vidhem
 
Toppen