• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solifer köp

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Här finns ju kunnandet så min fråga, är det någon som vet lite mer om Solifer 733 årsmodell -12 halvintegrerad husbil om det är något bra köp? Denna är det alde vattenburen värme på , vet ni om det är värmeväxlare i en sådan och var sitter den? Är det ALKO chassi på dom bilarna? Jag vill veta så mycket som möjligt innan jag åker och tittar på den , en tripp på 65 mil . Tackar på förhand
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Solifer köp

Tack för alla svar och allt kunskap det finns i Husbilsklubben som jag fick på min fråga.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Solifer köp

Javisst svaren har ju duggat tätt. Vad jag vet så har det funnits ett samarbete mellan Hymer och Solifer under många år och 2014 flyttades produktionen av husvagnar till Hymer i Tyskland. Hymer har ju alltid tillverkat utmärkta bilar så Solifer är säkert också bra.
 
Senast ändrad:

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Sv: Solifer köp

Här finns ju kunnandet så min fråga, är det någon som vet lite mer om Solifer 733 årsmodell -12 halvintegrerad husbil om det är något bra köp? Denna är det alde vattenburen värme på , vet ni om det är värmeväxlare i en sådan och var sitter den? Är det ALKO chassi på dom bilarna? Jag vill veta så mycket som möjligt innan jag åker och tittar på den , en tripp på 65 mil . Tackar på förhand

Har nyligen köpt en Solifer T721 = LMC tillverkad i Tyskland. Väldigt nöjd än så länge. Värmen verkar funka fint men har inte hunnit testköra värmepanna/växlare under körning och jag har på listan att kolla var den sitter.
På min är det ALKO. Enda dåligheten är radiomottagningen, men det är ju standard.
Jag har redan installerat extra bodelsbatterier, solceller och Victron övervakning :spinny:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Solifer köp

Solifern är byggd av LMC så det är nog inga problem med kvaliteten. Vet dock inte om LMC säljer exakt samma modell även under eget namn.

Jämför med LMC's modeller av samma årsmodell så kanske du hittar liknande modell och får lite fler att jämföra med för att t.ex kolla att priset är rimligt.
 
Toppen