• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Smutstvätts förvaring

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Jag blev trött på att ha smutstvätt lite här och där i kassar så jag gjorde ett nedkast hål under sängen där bak och som mynnnar ut i en låda i garaget.
20160903_115728.jpg
luckan innifrån.

20160903_115738.jpg
Öppnas med tryck på luckan.

20160903_115850.jpg
Här hamnar smutstvätten, i en skolåda från ikea.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Smutstvätts förvaring

Kan man få en beskrivning av material och hur du byggde detta.
Vart du inhandlade bygget.

Så jäkla bra idé från dig, har oxå ledsnat på plastkassar.

/Pelle
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Smutstvätts förvaring

Tack så mycket, i bland får man till det.

Själva luckan kommer med en ram (INSPEKTIONSLUCKA 200X200 MM MED SNAPTÄTNING 4330661A från bauhaus). Med en hålsåg (tror den var 150mm så tar man ett hål på lämplig plats.stoppar i en 90 vinkel av ventilationsrör (det måste vara en vinkel då en böj har för stor radie och kommer att hamna betydligt längre ut i garaget). På andra sidan väggen sätter man en låda (TRONES
Skoskåp/förvaring, svart 301.108.32) som också får ett hål på 150mm.

Blir det några mindre springor runt ventilationsvinkeln och lådan så tätas det effektivt med typ Tec7 eller liknande.
Vi har lådan skruvad i väggen så att den inte skall fara i väg när man kör, den töms lätt genom att fälla ut fronten, Man kan ju ocså ha en plastpåse i den om man vill.
Hue som helst så är det skönt att slippa bärkassar med smutstvätt inne i bilen.:mcride:
 

PC300

HBK Medlem
Inlägg
280
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Smutstvätts förvaring

Vi, som är en stor familj på fem pers, har en snygg tvättkorg i tyg från Rusta som vi har i duschen. Tömmer den med jämna mellanrum i flyttkartonger som förvaras och staplas i garaget. De väger inget och tar bara plats när man viker upp dem. Blir det för fullt kan man ju tvätta på lämplig plats.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Smutstvätts förvaring

Jag blev trött på att ha smutstvätt lite här och där i kassar så jag gjorde ett nedkast hål under sängen där bak och som mynnnar ut i en låda i garaget.
Visa bilaga 116553
luckan innifrån.

Visa bilaga 116554
Öppnas med tryck på luckan.

Visa bilaga 116555
Här hamnar smutstvätten, i en skolåda från ikea.

Smart lösning! Vår bil har en upphängd och löstagbar ventilerad tvättpåse under luckan i det vänstra nattduksbordet som standard. Mycket uppskattad då den ligger bra till, rymmer mycket, stjäl ej utrymme och kan tömmas direkt från lucköppningen eller via garaget.
Rapido Distinction i90.jpg
//Kjell
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Sv: Smutstvätts förvaring

Smart lösning! Vår bil har en upphängd och löstagbar ventilerad tvättpåse under luckan i det vänstra nattduksbordet som standard. Mycket uppskattad då den ligger bra till, rymmer mycket, stjäl ej utrymme och kan tömmas direkt från lucköppningen eller via garaget.
Visa bilaga 125224
//Kjell

Även vi har den tvättkorgen. Helt underbar lösning!
Men å andra sidan...Rapido är en helt underbar bil :)

//Jocke
 
Toppen