• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

slut på slita ut husbilar i jobbet

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Hej
Nu är det äntligen slut med skåne runt i jobbet 1-2 gånger/vecka. Vår Transit hann med att rulla 2600 mil på 11 månader. Tar man det från början så körde jag mer eller minde livet av vår fina Hymer från 1989(tycke inte om att rulla i 90 km). Därefter en burstner och så vår N&B och slutligen Transiten. Alla har gått 90% i jobbet. Transiten var den ultimata jobbbilen det var aldrig tal om plattan i mattan, eftersom att när man trada i 110-120 så var det inga problem att axa och köra om.
Nu har vi bytt till en Bavaria Fjord med allt tänkbart godis utom motormakis, men det kommer. Det finna med bilen är tvärstäld dubbelbädd i bakändan.(Qeensbed)
Bilen är halvintegrerad, dubbelgolv, alla tankar i golvet samt Alde 3010 med smartkontroll
Kommer bilder senare
Med vänlig hälsning
Bertil
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55488

Guest
Sv: slut på slita ut husbilar i jobbet

?????????????????
 

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Sv: slut på slita ut husbilar i jobbet

Har slutat jobba. Behövde husbil då jag inte klarade av att vara borta 8-9 tim/d utan att vila middag.
Bavarian ska rulla om helgerna året om samt norr ut under sommaren
Bertil
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: slut på slita ut husbilar i jobbet

Om man väljer att använda sin husbil i jobbet så får väl arbetsgivaren betala för detta, han slipper ju betala för dyra hotell. Men om man är egenföretagare så finns väl avdragsmöjligheter för detta. Eller om man använder husbilen för att man måste vila middag så är det ett beslut man själv tagit & inget att beklaga sig över, det är ju ett val man gjort för sin egen bekvämlighet. När jag jobbade & reste världen runt i tjänsten så fanns inte "vila på maten" på kartan, då var det full rulle hela tiden.

Bennie
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: slut på slita ut husbilar i jobbet

Nu finns det såna av oss som av medicinska skäl kan behöva vila för att vara trafiksäkra. Om man då väljer att betala för transportmedel som ger möjlighet att vila på degen är väl detta mycket bättre än att sjukskriva sig och leva på skattebetalarna. Jag upplevde inte trådslaparens inlägg som gnäll, mer ett konstaterande att det är skönt att kunna rulla för det egna nöjet skull och inte för att tjäna ihop brödet.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: slut på slita ut husbilar i jobbet

Jag upplevde inte heller som något gnäll. Jag bara förstår inte meningen med att starta en tråd med detta ämne. En förklaring skulle sitta bra:).

Bennie
 
Toppen