• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Släktforskardagar i Köping 23-25 aug 2013

F

F.d. 25431

Guest
Hej!

Jag funderar på att åka på släktforkardagarna i Köping helgen den 23-25 aug.
Någon mer HBk:are som skall dit?

Någon som kan tipsa om en bra ställplats i Köping?
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Släktforskardagar i Köping 23-25 aug 2013

Intressant, har du lite mer info om dagarna?
Lennart
 
F

F.d. 54949

Guest
Sv: Släktforskardagar i Köping 23-25 aug 2013

Vi har en fin uppställningsplats i inre hamnen med en gångväg efter ån in till centrum. Nära museet och inte långt från motorhistoriska samlingarna. Där finns bl.a. Buggatibilar och Mercedes SSKK, riktiga rariteter. Ett mycket fin samling motorhistoria. Stenugnsbageriet ligger strax intill stellplatsen så färskt bröd kan rekommenderas därifrån. Restaurang Athos administrerar stellplatsen, välkomna till Köping. brandis1
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: Släktforskardagar i Köping 23-25 aug 2013

Vi har en fin uppställningsplats i inre hamnen med en gångväg efter ån in till centrum. Nära museet och inte långt från motorhistoriska samlingarna. Där finns bl.a. Buggatibilar och Mercedes SSKK, riktiga rariteter. Ett mycket fin samling motorhistoria. Stenugnsbageriet ligger strax intill stellplatsen så färskt bröd kan rekommenderas därifrån. Restaurang Athos administrerar stellplatsen, välkomna till Köping. brandis1

Så bra!

Tack för tipset!!!
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Släktforskardagar i Köping 23-25 aug 2013

Hej
Ställplatsen i hamnen är inte så stor.
Men varför inte stå på grusplanen utanför ,där träffen skall vara? (Ullvi GY).
Där brukar det stå HB:ar vid andra träffar.(hund bl.a)
Ser idagen tidning att det ska gå ett tåg från 1960-talet. Nässjö Järnvägsmuseum
har arrangerat en tåg resa.
Dick Harrison kommer å föreläser.
/Vidhem
 
Toppen