• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

skruvat.se

F

F.d. 55734

Guest
Hej, jag vill lägga ut en varningsflagga för ett företag som heter skruvat.se på nätet.
Jag skulle köpa så enkla saker som nya hjulsidor till min Ducato eftersom jag tappat en. Jag fick kontakt med en på kundservice som heter Henrik och han lovade att kolla upp vilka som kunde passa. Jag väntade i 5 dagar inte ljud från Henrik så jag ringde igen ,Tobias denna gången samma visa inga problem jag kollar och återkommer under dagen har satt en lapp med ditt telefonnummer på skärmen så det kommer jag ihåg. Detta är nu 21 dagar sedan och fortfarande inte ett ljud från varken Henrik eller Tobias däremot så fick jag minst 3 gånger om dygnet ett automatiskt mail från deras kundtjänst som talade om att dom hade så mycket att göra så handläggningstiden hade blivit något längre. Jag tröttnade på skruvat och på deras kundtjänst och ringde igen för att få stopp på all automatiska mail. Blev lovad att chefen för kundtjänst skulle ringa upp mig och det gjorde han efter ytterligare 3 dagar. Han verkade inte alls förvånad över vad jag sa utan det lät som att så här är det. Så om ni har bråttom med att få tag på delar så rekommenderar jag INTE Skruvat .se.
PS Ringde en konkurrent och fick svar på 15 min.
Sånt Är Livet. Hälsningar Tony Wolter
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: skruvat.se

Kan bara hålla med, beställde filter tog 3 veckor innan det kom var för tillfället slut.
Olle.
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: skruvat.se

Hej,
Vad tråkigt. Vi har dock en annan upplevelse. Vi har beställt gasfjädrar till bagageutrymme till vår personbil, beställde 4/7-16 och anlände igår 7/7-16.
Vet ej om vi haft tur men vi kommer nog att beställa av dem igen om de har vad vi behöver.

MVH
Sylvia
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: skruvat.se

De har inte heller speciellt hyfsade priser på sina delar jämfört med andra internetfirmor och Ebay.

M.v.h. JANKRO.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: skruvat.se

Tror att man bör vara lite pris och kvalitetsmedveten om man handlar på skruvat, Mekonomen och även biltema. Mycket av det de säljer är ren skit och bl.a skruvat har flera saker av samma sort till olika priser, typ framhjulslager mm
De billigare delarna kommer ofta från Kina och har mycket varierande kvalitet.
Vill man vara säker så är det originaldelar som gäller men kolla alltid på tyska Ebay. Kvalitet och pris är ofta mycket bra.
Jobbar ju med lite gamla bilar och köper numera inte en pryl på de vanliga ställena Biltema, Mekonomen ,Meca m.fl
 
F

F.d. 56455

Guest
Sv: skruvat.se

Har heller ingen bra erfarenhet av skruvat.se och inte är de speciellt kundvänliga heller. Ska man vara säker på att få rätt delar till sin HB är det till att handla över disk av kunnig personal, där du kan byta om det skulle fel :yes:
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: skruvat.se

Ska man vara säker på att få rätt delar till sin HB är det till att handla över disk av kunnig personal, där du kan byta om det skulle fel.

Inte lätt att hitta en sådan butik i dag. Kunnigheten hos personalen i dag sitter i att via datorn hitta din sökta del. Funkar det inte via regnummer är det oftast kört att du får hjälp med att hitta just den del man är i behov av. Häggen i Umeå
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: skruvat.se

Ska man vara säker på att få rätt delar till sin HB är det till att handla över disk av kunnig personal, där du kan byta om det skulle fel.

Inte lätt att hitta en sådan butik i dag. Kunnigheten hos personalen i dag sitter i att via datorn hitta din sökta del. Funkar det inte via regnummer är det oftast kört att du får hjälp med att hitta just den del man är i behov av. Häggen i Umeå

Det är då man som jag har flera regnummer till olika "fabrikat" av Citroen C25 1990. tex Peugeot och Fiat. Lite svårare med andra bilmodeller kanske.:)
Jag handlar det mesta på Autoexperten. Dessa är mycket kunniga och hjälpsamma.
 
F

F.d. 29650

Guest
Sv: skruvat.se

Du bör granska det som köps på ebay eller direkt från DE kritiskt,det är mkt skräp i omlopp och en del från tex Myele är många gånger Kinacopy.

Jag håller också på mkt med bilar (egen verkstad) och köper sedan 90talet det mesta från "bukten" .Det mesta är ok men mycket är rena skräpet,,,
 
Toppen