• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skramlande bestick

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Hej

Är det någon som har tips vad man gör med besticken under färd. Det är ett evigt skramlande i bilen. Plastbestick vill jag inte ha.

Tacksam för tips.

//Mattias
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Skramlande bestick

Vi har satt antiglidmatta i bestickslådan. Sedan sätter vi ihop alla bestick med gummiband, detta har fungerat väldigt bra för oss.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Skramlande bestick

Aha, är det därför jag inte hör något från våra........
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Skramlande bestick

Något som minskar vibrationer och slitaget i hjulupphängningarna är välbalancerade hjul. Åtgärd Nr 1, att börja med.
 

Peck

FD HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022
Sv: Skramlande bestick

Något som minskar vibrationer och slitaget i hjulupphängningarna är välbalancerade hjul. Åtgärd Nr 1, att börja med.

När jag bytte från Fiats original plåtfälgar till aluminiumfälg så blev det faktisk bättre. Däckverkstaden hade mäkta problem att balansera de gamla plåtfälgarna så tipset kom från dem.

//Mattias
 
F

F.d. 53163

Guest
Sv: Skramlande bestick

Träreglar med utsågade spår. Lite tidsfördriv när man parkerat för kvällen, krävs bara en liten handsåg och sandpapper. Prövade med sushipinnar men dom funkade inte till att öppna ostron med. Nu finns ostronkniven, till höger på bilden.
 
Toppen