Skadad Markis på försäkring

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av F.d. 8796, 2 Juli 2008.

1. F.d. 8796

F.d. 8796 Guest

Våran markis blev skadad. Vet inte riktigt hur det gick till men vi stod upställda och vid ett tillfälle när vi var borta från bilen måste det ha hänt. Kanske någon kört på oss (markisen).
    Tror ni det går på försäkringen. Vi har helförsäkring. :wideeyed:

2. F.d. 24290

F.d. 24290 Guest

Sv: Skadad Markis på försäkring

Hej, det borde göra det frågan är vad ni har för självrisk för extra/kringutrustning det är nog stor risk att den är högre än vad en ny eller reparation kostar!

Lycka till!

3. Yvonne & Frank

Yvonne & Frank HBK Medlem

Kommun:
    Skövde
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    111

Hej olycksbroder!
    Vi hade en träff med vår markis. Det hoppade upp ett stort träd och klappade till min markis. ( min utsago)! Det gick på vagnskadan min självrisk var 3000. Men och andra sidan så kostade markisen med montering över 10000. Men visst det känns.
    / Frank :swoon:

4. lennartoeva

lennartoeva FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    1343

Hej.Ett oväder tog vår makis i Tyskland. 3000 Kr. Självrisk. VI hade inga problem med det
    Lennart

5. F.d. 8796

F.d. 8796 Guest

Låter skönt att höra att det verkar gå på vagnskada. Ska prata med försäkringsbolaget idag.
    Ringde en återförsäjare för att höra om man kunde köpa reservdelar men de påstod att markisen var för gammal (ca 4-5 år) så det blir att köpa en ny.

ha en bra dag
    Cecilia

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.