• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skadad Markis på försäkring

F

F.d. 8796

Guest
Våran markis blev skadad. Vet inte riktigt hur det gick till men vi stod upställda och vid ett tillfälle när vi var borta från bilen måste det ha hänt. Kanske någon kört på oss (markisen).
Tror ni det går på försäkringen. Vi har helförsäkring. :wideeyed:
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Skadad Markis på försäkring

Hej, det borde göra det frågan är vad ni har för självrisk för extra/kringutrustning det är nog stor risk att den är högre än vad en ny eller reparation kostar!

Lycka till!
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Skadad Markis på försäkring

Hej olycksbroder!
Vi hade en träff med vår markis. Det hoppade upp ett stort träd och klappade till min markis. ( min utsago)! Det gick på vagnskadan min självrisk var 3000. Men och andra sidan så kostade markisen med montering över 10000. Men visst det känns.
/ Frank :swoon:
 
F

F.d. 52953

Guest
Sv: Skadad Markis på försäkring

Hej.Ett oväder tog vår makis i Tyskland. 3000 Kr. Självrisk. VI hade inga problem med det
Lennart
 
F

F.d. 8796

Guest
Sv: Skadad Markis på försäkring

Låter skönt att höra att det verkar gå på vagnskada. Ska prata med försäkringsbolaget idag.
Ringde en återförsäjare för att höra om man kunde köpa reservdelar men de påstod att markisen var för gammal (ca 4-5 år) så det blir att köpa en ny.

ha en bra dag
Cecilia
 
Toppen